Bat na nierzetelnych kupujących w internetowych sklepach!

Wiadomości

Wygląda na to, że wreszcie powstał mechanizm, dzięki któremu można wpisać adres nierzetelnego klienta odsyłającego paczki z powrotem – po prostu nie odbiera ich, a paczka po jakimś czasie zostaje zwrócona do nadawcy. Raczej nie trzeba nikogo przekonywać, że generuje to spore koszty, a gdy takich dowcipnisiów jest więcej, to i comiesięczne straty z tego tytułu też są większe. Na szczęście powstał sposób, który ukróci nieco zapędy wspomnianych już dowcipnisiów. Po krajowym rejestrze dłużników nadszedł czas na stworzenie strony, która daje możliwość sprawdzenia adresów (i ich dodania), na które nie warto przesyłać przesyłek, bo z całą pewnością wrócą do nas z powrotem. Przed wysłaniem paczki każdy sklep ma więc szanse uchronić się od kosztów poniesionych za wysyłkę towaru.

Nazwa wspomnianego systemu to KRAP24 – rozwinięty skrót znaczy Krajowy Rating Adresów Pocztowych 24. Inicjatorem pomysłu stały się same sklepy internetowe, które miały już dość nabijania w butelkę. Jeżeli zamówionego towaru nagminnie nie uda się dostarczyć pod pewien adres, to jest wystarczający powód by dodać go na czarną listę, a tam możliwość prześwietlenia go będą mieli inni sprzedawcy – niekoniecznie sklepy, bo także i zwykli użytkownicy. Co ciekawe, system KRAP24 przewiduje, że jeżeli liczba nieodebranych zamówień poleconych na dany adres będzie zbyt duża, to sprzedawcy będą mieli możliwość nałożenia sankcji na klientów zamawiających w ten sposób towar.

Obecnie baza adresów jest już mocno rozbudowana, bo znajdziemy w niej około 100 tysięcy adresów pod które nie warto przesyłać paczek czy listów – świetny wynik jak po dwutygodniowej aktywności w sieci. Twórcy przekonują, że z łatwością przekroczą wynik 20 milionów wpisów osób lub firm na które trzeba będzie uważać – z wiadomych przyczyn ryzyko będzie należeć do nas, ale ostrzeżenia będą realne. To świetna odpowiedź branży e-commerce w Polsce i oby więcej takich pomysłów.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments