Obsługa informatyczna firm – co możesz zyskać?

Obsługa informatyczna firm – co możesz zyskać?

Firma

Zatrudnienie własnego informatyka często jest nieopłacalne. Alternatywą jest obsługa informatyczna firm. Jakie korzyści oferuje?

Obsługa informatyczna firm – co możesz zyskać?

Dziś zdecydowana większość firm korzysta z komputerów, a także z szerokiej gamy systemów informatycznych, programów, sieci i innych elementów wchodzących w skład struktury IT w biznesie. Aby zadbać o ich prawidłowe działanie, można zatrudnić informatyka. Nie jest to jednak konieczne – alternatywa to obsługa informatyczna firm świadczona w ramach outsourcingu.

Na czym polega obsługa informatyczna firm jako outsourcing? Jakie korzyści ze sobą niesie? Gdzie można skorzystać z takiego wsparcia?

Czym jest obsługa informatyczna firm?

Pod pojęciem takim jak obsługa informatyczna firm znajduje się szeroka gama usług, najczęściej oferowanych w specjalnych pakietach, które klienci mogą dopasować indywidualnie do swoich potrzeb.

W wielu firmach zatrudnienie własnego informatyka jest mało opłacalnym posunięciem. Aby struktura IT funkcjonowała prawidłowo, można wybrać obsługę informatyczną, która oferowana jest przez firmy zewnętrzne na zasadzie outsourcingu.

Współpraca polega wówczas na korzystaniu z określonych usług IT w ramach comiesięcznej opłaty. Zakres dostępnych usług jest ustalany na podstawie indywidualnych potrzeb firmy, dlatego może ona uzyskać pełne wsparcie w tym właśnie zakresie.

Obsługa informatyczna firm obejmuje najczęściej takie usługi jak:

  • stała obsługa serwisowa dla infrastruktury IT firmy w razie problemów ze sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem stosowanym przez firmę
  • helpdesk – pomoc oferowana przez czaty internetowe lub przez telefon przy rozwiązywaniu prostych problemów
  • stały nadzór nad strukturą IT w firmie – aktualizacja oprogramowania, wymiana sprzętu, szybkie reagowanie w niebezpiecznych sytuacjach, na przykład przy próbie ataków hakerskich
  • prowadzenie kopii zapasowych ważnych danych – backup
  • kompleksowe doradztwo przy zakupie sprzętu komputerowego oraz oprogramowania

Wymieniony powyżej zakres usług nie jest jeszcze kompletny, ponieważ obsługa informatyczna firm może włączać również szereg innych czynności związanych ze strukturą informatyczną w danej firmie.

Dlaczego warto wybrać obsługę informatyczną firm jako outsourcing?

Coraz więcej firm w różnych branżach decyduje się dzisiaj na korzystanie z usług outsourcingowych – dotyczą one również takiego obszaru jak IT.

Profesjonalna obsługa informatyczna firm to szereg korzyści, które pozwalają firmie na szybszy i efektywniejszy rozwój oraz na uzyskanie większej konkurencyjności w swojej branży.

Zalety outsourcingu obsługi informatycznej w biznesie:

  • zmniejszenie kosztów stałych – obsługa informatyczna firm jest tańsza od zatrudnienia własnego informatyka
  • łatwe planowanie kosztów – koszty obsługi są wyznaczone z góry, co pozawala na łatwiejsze planowanie budżetu firmy
  • dostęp do profesjonalnych usług – firmy oferujące obsługę IT zatrudniają wykwalifikowanych pracowników, dysponują nowoczesnym zapleczem, aby zapewnić swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie
  • skupienie na podstawowych celach firmy – outsourcing pomaga firmom w łatwiejszym dążeniu do celu
  • szybkie wsparcie – pomoc w ramach outsourcingu można otrzymać błyskawicznie, zawsze wtedy, gdy będzie ona potrzebna
  • zmniejszenie ryzyka działalności – profesjonalna obsługa informatyczna firm zmniejsza niebezpieczeństwo związane z prowadzeniem własnego biznesu

Z aktualnymi ofertami w dziedzinie obsługi informatycznej firm można zapoznać się już teraz on-line.

Artykuł powstał we współpracy z firmą itcenter.pl z Warszawy.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments