Bankassistance – o co w tym chodzi?

Ubezpieczenia

Usługi assistance są oferowane już nie tylko w ubezpieczalniach, ale i w większości banków w Polsce. Kiedy jako klienci możemy skorzystać z możliwości wszechstronnego wsparcia? Otóż, assistance oferowany jest przy produktach bankowych, takich jak konta osobiste, karty kredytowe czy kredyty. Klienci coraz częściej wymagają od banku przedstawienia oferty na bancassistance.

Klienci o usługach assistance

Po co banki urozmaicają ofertę swoich produktów finansowych o usługi assistance? Odpowiedź nasuwa się sama – po to, aby przyciągnąć do siebie jeszcze większą liczbę klientów. Rzeczywiście, takie posunięcie jest trafione, bowiem większości klientów bardzo pozytywnie ocenia usługi assistance i twierdzi, że uatrakcyjniają one ofertę banków. Jeśli do produktu finansowego dodane są tego rodzaju usługi, w formie gratisu, klient szybciej wybierze ten bank od konkurencyjnej instytucji finansowej. Coraz częściej usługi assistance klienci traktują jako normę. Banki i firmy oferujące tego rodzaju usługi muszą stale je rozwijać i dostosowywać do zmieniających się wciąż oczekiwań klientów i ich potrzeb.

Czy korzystamy z usług assistance? Większość z nas pomimo świadomości ich istnienia, jednak nie decyduje się na korzystanie z nich, przy czym ma do tego pełne prawo. Niemniej jednak, jeśli choć raz klient wykorzysta w praktyce usługi assistance, będzie później do nich wracał dosyć często. Klient przekonuje się o tym, że usługi assistance w rzeczywistości są bardzo przydatne i likwidują wiele problemów w momencie, gdy kontaktują się z ubezpieczycielem. Wiedzą wówczas, że w trudnych, podbramkowych sytuacjach zawsze mogą liczyć na wsparcie z zewnątrz.

Bancassistance i bancassurance

Sprzedaż produktów bancassistance w bankach w Polsce stoi na wysokim poziomie, a duże znacznie ma przy tym zaangażowanie i świadomość handlowców dotycząca tego, że ich praca jest bardzo ważna dla budowania świadomości klienta. Muszą oni wiedzieć, że rozwój oferty usług assistance w instytucjach finansowych jest bardzo ważny. Nie ma możliwości jego realizacji, jeśli sami bankowcy nie będą posiadali głębokiej wiedzy o produktach bancassistance i wierzyli w to, że rzeczywiście jak najbardziej warto je wykorzystywać na co dzień. Wiele osób w Polsce nie wie na razie, jak wiele pozytywów niosą za sobą usługi assistance. Ich doinformowanie za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych, w tym elektronicznych, jest istotne dla zwiększania ich zainteresowania tymi produktami.

Ciekawym produktem również oferowanym przez banki jest tzw. bancassurance. Pojęcie to obejmuje sprzedaż ubezpieczeń przez banki. Jest to wygodna forma nabywania takich produktów przez klientów. Wolą oni kupić polisę ubezpieczeniową bezpośrednio w banku, niż na przykład skierować swe kroki w tym samym celu do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które zwykle darzą mniejszym zaufaniem niż swój bank.

Dla kogo usługi assistance?

Banki oferują usługi assistance w zasadzie dla wszystkich, choć oferta jest zróżnicowana pod kątem potrzeb poszczególnych grup odbiorców. Assistance jest kierowane do:
• Sektora MSP,
• Seniorów,
• Klientów w sile wieku.

Jeśli oferta bankowa przedstawiana przedsiębiorcy zawiera usługi bancassistance, na pewno będzie ona cieszyła się większą popularnością, niż inne, niezawierające tychże usług. Co więcej, z uwagi na rosnące zainteresowanie usługami assistance wśród przedstawicieli małych i średnich firm, zmienia się zakres usług, przez co sama oferta jest dostosowywana do oczekiwań przedsiębiorców i specyfiki ich funkcjonowania. Dzięki assistance przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za organizację pomocy w sytuacjach, kiedy w swoim zakładzie pracy ma do czynienia z wypadkiem czy awarią. Office assistance może zawierać m.in.:
• Pomoc pracownikom w trakcie delegacji i podróży służbowych,
• Assistance samochodowy w odniesieniu do pojazdów służbowych,
• Infolinie,
• Pomoc fachową w biurze – hydrauliczną, elektroniczną, ślusarską itd.

Prowadzone są też specjalne programy dla seniorów, w ramach których oferowane są usługi assistance domowego, infolinie, serwis zakupowy czy też pakiet medyczny, którym osoby starsze zdecydowanie najczęściej są zainteresowane.

Banki robią wszystko, aby dopasować usługi assistance do klientów, dlatego właśnie ich potrzeby znajdują się w centrum zainteresowania banków. Dzięki zapewnianiu klientom usług assistance na najwyższym poziomie, banki mogą spokojnie rozwijać oferty bancassistance.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments