Od dziś na stronie drugiego co do wielkości banku w Polsce – Pekao SA – widnieje informacja na temat tego, że ogólnopolski gigant właśnie wkracza w bardziej zaawansowany etap rebrandingu, niż dotychczas.
„Bezpowrotnie zniknie logo z dobrze znanym żubrem, za to pojawi się element włoskiego UniCredit. Zmianie ulegnie także ogólna kolorystka – z niebieskiej, na biało-czerwoną„ – tłumaczą pracownicy banku.
Wszystko po to, aby jeszcze bardziej upodobnić się do głównego akcjonariusza – czyli UniCredit Banca. Zdaniem bankowców jest to dość ryzykowany krok, ponieważ bardzo znany do tej pory żubr zostanie zastąpiony zupełnie nowym dla większości klientów znakiem. Zmiana ogólnej kolorystyki także może wywołać mieszane odczucia. Jednak Pekao SA i tak już od kilka miesięcy aktywnie zmienia swoją ofertę na bardziej przyjazną dla klienta. Przyczynia się do tego zaoferowanie darmowego konta osobistego – Eurokonto Mobilne (pod warunkiem regularnych wpływów na min. 500 zł miesięcznie). Do oferty trafiły też dotychczas niedostępne karty przedpłacone, z logotypem Euro 2012. Wszystko przez to, że Pekao SA jest jednym z głównych fundatorów największego do tej pory wydarzenia piłkarskiego w Polsce. Bank zaoferował także klientom nowe wzory kart debetowych, a także kredytowych.
„Bez wątpienia Pekao SA (a także jego właściciel – czyli UniCredit) coraz bardziej zabiegają o klienta – zwłaszcza młodego i ze stałymi dochodami. Z pewnością przyniesie to wymierne profity zarówno dla samego banku, jak i klienta – który chce posiadać rachunek w dużym i pewnym banku, a jednocześnie jak najmniej za niego płacić” – komentują specjaliści.
Najprawdopodobniej kolorystyka banku, wystrój oddziałów, a także zmiana logo na nowe zostanie dokonana w ciągu najbliższych kilku tygodni. Nie pozostaje nam nic innego, jak sprawdzić co na to klienci dotychczasowego żubra, a także osoby zupełnie niezwiązane dotychczas zarówno z Pekao SA, jak i UniCredit.