bank

Uważaj na horrendalnie wysokie opłaty bankowe!

Świadomy klient

W ofertach banków eksponowane są największe zalety kont i innych produktów finansowych. Banki piszą, że nie pobierają żadnych opłat za założenie rachunku, ani za jego prowadzenie. Klient może liczyć na bezpłatną kartę płatniczą, a nawet kredytową, jeśli trafi na dobrą ofertę bankową. Wszystko wygląda bardzo korzystnie dla samych konsumentów, ale pamiętajmy, że bank nigdy nie będzie instytucją charytatywną. Jest nastawiony na zysk, dlatego też musi gdzieś „przemycić” opłaty bankowe, które znienacka pobierze od klientów. Nawet możemy się nie spodziewać, że za daną operację bankową przyjdzie nam zapłacić – niekiedy bardzo słono, nawet 80 zł za przelew. Jak to możliwe?

Przelew za kilkadziesiąt złotych

Zwykle przelewy do innych banków z kont osobistych kosztują co najwyżej kilka złotych, a w wielu bankach w Polsce, zwłaszcza w odniesieniu do kont internetowych, są one całkowicie bezpłatne. Jednakże za niektóre przelewy klient może zapłacić horrendalnie wysoką opłatę. Tak dzieje się w Multibanku. Zlecając przelew w systemie transakcyjnym możemy popełnić błąd i zamiast wybrać rachunek osobisty, z którego przelejemy pieniądze, wybierzemy rachunek karty kredytowej. Jest to niedopatrzenie z winy klienta. Za gapiostwo Multibank obarcza klienta kilkudziesięciozłotową opłatą. Jeśli przelew opiewa na kilka tysięcy złotych, klient może zapłacić nawet 80 zł opłaty bankowej na rzecz Multibanku.

Banki dbające o klientów

Nie można powiedzieć, że wszystkie banki są takie same. Są takie instytucje finansowe, które w wysokiej mierze dbają o swoich lojalnych klientów i wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom, mówiąc dosłownie. Tak między innymi jest w Citi Handlowym. Jest to bank zajmujący średnią pozycję rynkową. Ani nie jest liderem w branży, ani też nie zajmuje ostatnich miejsc w rankingach popularności polskich banków. Niemniej jednak, ma wielką zaletę, którą odkryją te osoby, które użytkują aktywnie konto w Citi Handlowym i karty kredytowe z tego samego banku.

Otóż, jeśli klient będzie chciał dokonać przelewu z karty kredytowej, bank Citi Handlowy wyświetli natychmiast komunikat, czy jest pewien swojej decyzji. Komunikat podyktowany jest tym, że za taką operację słono się płaci, a być może klient zwyczajnie pomylił rachunek, z którego chciał przelać środki finansowe. Może zamiast wybrać konto osobiste, jako nadawcę, wybrał rachunek karty kredytowej. W systemie transakcyjnym nie trudno o pomyłkę, za którą wielu klientów musiało by dużo zapłacić bankowi. Citi Handlowy wykracza poza normalną obsługę klienta. Nie tylko realizuje jego polecenia wydawane w trybie online, ale w odpowiednim momencie ostrzega, jeśli transakcja ma kosztować dosyć dużo. Dzięki temu klient może się w porę wycofać, albo zatwierdzić ostrzeżenie, godząc się na warunki finansowe transakcji.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Resident
Resident
11 lat temu