Telefon stał się w ostatnich latach nieodłącznym gadżetem zdecydowanej większości Polaków. Porozumiewamy się za jego pośrednictwem z członkami rodziny i ze znajomymi. Słuchamy muzyki, piszemy krótkie wiadomości tekstowe, surfujemy po Internecie, a nawet oglądamy filmy czy gramy w gry. Jakie jeszcze możliwości daje nam telefon?
Bankowość mobilna
Wiele banków w Polsce posiada już własne serwisy bankowości mobilnej, do których dostęp uzyskuje się właśnie za pośrednictwem telefonu komórkowego. Jak dotychczas, z takich udogodnień korzysta niewielka ilość klientów. Twórcy m-bankingu twierdzą jednak, że rozwój telefonii komórkowej spowoduje wzrost zainteresowania możliwością dokonywania operacji finansowych właśnie przez telefon komórkowy.
Kto korzysta z systemu bankowości mobilnej?
Statystyki pokazują, że tylko 850 tysięcy klientów banków korzysta dziś z usług bankowych przez telefon komórkowy, podczas gdy łącznie liczbę klientów banków szacuje się na 10 milionów. Są to najczęściej ludzie młodzi, którzy są dobrze wykształceni, lubią nowinki techniczne i dobrze zarabiają.
Jak korzystać z m-bankingu?
Wielu klientów banków być może chciałoby wykonywać pewne transakcje bankowe przez telefon komórkowy, ale tak właściwie nie wie, jak tego dokonać. Można to przeprowadzić na dwa oddzielne sposoby:
- Korzystając z przeglądarki stron internetowych zainstalowanej w telefonie komórkowym. Pozwala ona na przeglądanie wersji „light” serwisu bankowego w telefonie. Przeglądarki internetowe w telefonach i smartfonach nie są przystosowane do obsługi pełnych wersji systemów transakcyjnych banków.
- Korzystając z dedykowanej dla telefonu aplikacji mobilnej banku, która musi zostać zainstalowana na danym aparacie telefonicznym.