Nowe postulaty od unijnych rolników?

Wiadomości

Wygląda na to, że sytuacja w Europie pod względem promocji żywności nie jest zbyt różowa, choć wydawało się, że będzie inaczej. Unijna organizacja rolników o nazwie Copa-Cogeca zaproponowała wprowadzenie nowej polityki promującej europejską żywność, jako smaczną i zdrową alternatywę. Nowa polityka promująca europejską żywność będzie miała za zadanie sprawić, by unijne produkty były bardziej rozpoznawalne na świecie. Obecnie na cele promujące europejską żywność wydaje się blisko 58 milionów rocznie.

W gruncie rzeczy jest to zdecydowanie za mało, jak na nasze standardy. Czym jednak jest właściwie Copa-Cogeca? Jest to organizacja, która zrzesza związki zawodowe europejskich rolników oraz reprezentuje ich wspólnej interesy wobec Komisji Europejskiej. Z pewnością mało osób słyszało o tej unijnej organizacji, jednak warto wiedzieć, że ma niezwykle istotny wpływ na decyzje podejmowane w Unii Europejskiej – sama organizacja powstała w 1962 roku. Organizacja postanowiła zmienić nieskuteczną promocję unijnej żywności, dlatego zaapelowała do Komisji Europejskiej o reformę unijnej polityki promocji. Wato jednak przypomnieć, że obecną prezydencję w Unii Europejskiej sprawuje Litwa, więc to od niej będzie głównie zależeć, czy sprawa nabierze priorytetu czy też nie – z różnych opinii wynika jednak, że będzie to sprawa priorytetowa dla prezydencji litewskiej.

Przypomnijmy także propozycje zmian w polityce promującej, które przedstawiła Komisja Europejska w połowie 2011 roku. Niestety żadne z propozycji nie weszło wówczas w życie, a Copa-Cogeca chce dalszych rozmów na temat wcześniej zaprezentowanych propozycji. Eksperci są zgodni co do tego, że promocja unijnej żywności – choć nie tylko – powinna być bardziej dynamiczna, a co za tym idzie efektywna.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments