Budżet UE na kampanie promocyjne w górę?

Wiadomości

Wygląda na to, że Unia Europejska zamierza powiększyć budżet przeznaczone na kampanie promocyjne i to aż czterokrotnie. Unia zdecydowała, że zwiększenie budżetu kampanii promocyjnych z 50 do 200 milionów euro rocznie jest dobrym posunięciem, dającym korzyść europejskim krajom. Nie ulega wątpliwości, że większość rozpowszechnianych informacji z budżetu promocyjnego będzie dotyczyć żywności wytworzonej w krajach Unii Europejskiej. Kampanie mają uświadomić konsumentów o wartości oraz jakości spożywanej przez nich żywności.

Ma także informować o istotnych zmianach w poszczególnych krajach należących do Wspólnoty Europejskiej. Warto jednak zauważyć, że pieniądze przeznaczone na kampanie informacyjne będzie niezwykle trudno pozyskać, szczególnie jeżeli chodzi o kraj taki jak Polska – polscy producenci mogą mieć nie lada problem z pozyskaniem stosownych funduszy. Obecnie Komisja Europejska szykuje zmiany w polityce promocyjnej, chcąc by unijne produkty były rozpoznawane nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. Światowa reklama europejskich produktów z pewnością wpłynie pozytywnie na postrzeganie ich prze zagranicznych konsumentów.

Pośrednio będzie informować ich, że żywność wytwarzana w krajach Wspólnoty ma bardzo wysokie parametry jakościowe, gdyż jest wyprodukowana w poszanowaniu środowiska lub przy zachowaniu dobrostanu zwierząt. Nie ulega wątpliwości, że także europejski konsument powinien doceniać istotne walory europejskiej żywności, gdyż jest ona zdecydowanie lepsza, choć i droższa od tej importowanej. W poprzednich latach ilość kampanii informujących była zbyt uboga, dlatego Komisja Europejska będzie chciała przeznaczyć na ten cel blisko cztery razy więcej pieniędzy rocznie – 200 milionów euro.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments