samolot

PE za ułatwieniami dla pasażerów linii lotniczych

Wiadomości

Wygląda na to, że Parlament Europejski zamierza opowiedzieć się za ułatwieniami dla pasażerów linii lotniczych, którzy zamierzają ubiegać się o uzyskanie rekompensat za opóźnienia w locie. Przewoźnicy linii lotniczych będą z kolei informowani jak zachować się w przypadku wpłynięcia tego rodzaju skarg. Nie ulega wątpliwości, że decyzja podjęta przez Parlament Europejski jest szczytna, gdyż wiąże się z łatwiejszym uzyskaniem rekompensaty za opóźniony lot samolotu. Dlaczego PE postanowił zareagować na problem opóźnień linii lotniczych?

Głównym powodem wydaje się być wnikliwa analiza raportów, z której jasno wynika, że tylko 2 procent pasażerów otrzymuje należną rekompensatę po złożeniu skargi na linię lotniczą. Parlament Europejski doszedł więc do wniosku, że koniecznie należy zrównać prawa linii lotniczych oraz pasażerów. Parlament zapewnia, że nie zamierza zabierać liniom pewnej elastyczności, jednak zdecydowanie wzmocni ochronę klientów na rzecz nieuczciwego traktowania. Z pierwszego głosowania wynika, że każda linii lotnicza będzie musiała wyznaczyć pracowników, którzy będą odpowiedzialni za informowanie pasażerów o ich prawach oraz o procedurach skarg.

Tego rodzaju pracownicy będą także odpowiedzialni za udzielenie pomocy w przypadku zwrotu pieniędzy lub konieczności zmiany trasy. Od tej chwili pasażerowie będą mieli także możliwość składania skarg za zagubioną walizkę lub jej uszkodzenie. Każdy przewoźnik będzie zobligowany do tego, by zamieścić specjalny formularz reklamacyjny na własnej stronie internetowej lub w punktach dostępu przewoźników znajdujący się na lotnisku.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments