PLN

Wyprawka szkolna – czas wielkich zakupów

Wiadomości

Nie ulega wątpliwości, że przełom sierpnia i września to okres, w którym następuje przygotowanie uczniów do nowego roku szkolnego. W tym czasie zarówno uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych są przygotowywani – przeważnie przez rodziców – do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. W tym też czasie kupuje się różnego rodzaju przydatne przedmioty i nie chodzi tu jedynie o podręczniki do nauki, ale także przedmioty codziennego użytku, bez których nie można było by się obejść na lekcjach – zeszyty, długopisy, ołówki, gumki itp. Wbrew temu co można by pomyśleć jest tego całkiem sporo i kosztuje to niemało.

Nie da się ukryć, że tuż przed wrześniem rozpoczyna się okres intensywnych zakupów – zwłaszcza przez rodziców. Ciężko jest więc nie nazwać tego okresem ciężkich wydatków, bo w tam czasie przeciętna rodzina wydaje około 300 do nawet 1000 złotych – za wyprawkę do szkoły. Co ciekawe większość osób biorących udział w badaniu podkreśliła, że zamierza kupić rzeczy prze internet – głównie w e-sklepach, ale aukcje internetowe też wchodzą w grę. Warto jednak wiedzieć kiedy najbardziej opłaca się kupować w internecie, bo wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste i łatwe do odgadnięcia.

Nie da się jednak ukryć, że postęp cyfryzacji społeczeństwa jest coraz szybszy, ponieważ jest dwa lata wcześniej procent osób kupujących podręczniki w sieci wyniósł 18 procent, podczas gdy rok temu wynik ten wyniósł 26 procent. W obecnym roku większość specjalistów spodziewa się wyniku w okolicach 30 procent społeczeństwa. Trzeba przyznać, że to całkiem imponująca suma. Co ciekawe, z najnowszych badań wynika, że blisko 30 procent osób zamierza kupić dziecku gadżet elektroniczny do szkoły. W tym celu najczęściej będzie to tablet lub czytnik e-book – czytnik bardziej dostosowany do możliwości dziecka, łatwiejszy w obsłudze i dłużej trzymający na jednym naładowaniu baterii. Warto jednak pamiętać, że w sieci można zrobić coraz tańsze zakupy, co pewnie będzie nas zachęcać do coraz większych zakupów.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments