Czarny Piątek – wielkie rozczarowanie?

Wiadomości

Z całą pewnością są wśród nas osoby, które szykowały się na tzw. Czarny Piątek. Kupować można bowiem było przez internet, co przy ewentualnym doliczeniu cła i podatku było dość akceptowalne cenowo. Poza tym na rynku amerykańskim są często przedmioty, które z Europą niewiele mają wspólnego – po prostu nie ma ich na rynku europejskim. Czy jednak Czarny Piątek okazał się być w tym roku wielkim rozczarowaniem? Tak przynajmniej niektórzy sądzą. Wyniki sprzedaży też nie są zadowalające, co może być powodem wielkich przemyśleń wśród handlowców. Związek Handlu Detalicznego (NRF) w Stanach Zjednoczonych poinformował, że tzw. Czarny Piątek wygenerował przychody o 11 procent niższe niż rok temu – sytuacja zdarza się już nagminnie. Nie ma więc powodów do wielkiej radości.

Przeciętny Amerykanin wydał mniej niż rok temu. Z dostępnych danych wynika, że średnio każdy klient pozostawił w kasie sklepowej około 380,95 dolarów, co jest stosunkowo słabszym wynikiem niż rok wcześniej – Amerykanie pozostawili więc o 6,4 procent mniej pieniędzy niż rok temu. Warto jednak zaznaczyć, że Czarny Piątek nie kończy się wcale na piątku, ponieważ trwa przez cały weekend. W ciągu długiego weekendu Amerykanie wydali aż 50,9 miliardów dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje jakieś 170 miliardów złotych. Imponujące, prawda? Mimo wszystko wynik jest i tak gorszy niż rok wcześniej. Dlaczego Czarny Piątek okazał się wielkim rozczarowaniem, głównie dla handlowców?

Jest kilka powodów dlaczego tak się stało, ale najważniejszym wydają się być sami handlowcy. Dlaczego? Ponieważ do wyprzedaży asortymentu niektórzy przystępują już dużo wcześniej, psując tym samym klimat wytworzony przy Czarnym Piątku. Dobrym przykładem jest sieć sklepów Wal-Mart, która stosunkowo wcześniej zaczyna swoją wyprzedaż, nie czekając na przyjście Czarnego Piątku. Duży wpływ na spadek przychodów ma także internet – coraz poważniej zagraża tradycyjnym marketom.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments