Marketing w sieci rośnie – pieniądze na niego potrzebne również

Wiadomości

Rynek reklamy internetowej jest coraz większy i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Reklamodawcy inwestują nie tylko w przeklęte przez internautów banery, ale także akcje partnerskie. Rodzaju sponsorowanej treści jest wiele i nie sposób jej nie zauważyć. Polska jest jednak z najlepiej rozwijających się rynków – w kwestii reklamy internetowe. Nie sposób nie wspomnieć o wzroście segmentu mobilnego, dzięki czemu rynek reklamy internetowe w Polsce może być co roku o 50 procent wyższy. Rosną też budżety na marketing w internecie, choć dzieje się to kosztem innych form reklam. Zdecydowanie tracą na tym media tradycyjne, bo wpływy z reklam są dużo niższe. Bardzo wiele traci też prasa, która nie jest w stanie przekonać do siebie reklamodawców – zbyt wygórowane ceny, a nakład prasy jest znikomy.

Sieć jest idealnym miejscem do rozwoju nowej firmy. Dobry marketing jest w stanie wypromować każdego. Marketerzy sami twierdzą, że oczekują coraz to bardziej mierzalnych efektów kampanii sieciowych – internetowych. ZenithOptimedia Group jest zdania, że łączna wartość wydatków przeznaczonych na reklamę przekroczy w tym roku 6,5 miliarda złotych, co oznacza wzrost prawie o 1,8 procent – corocznie można zaobserwować wzrost wydatków. Branża reklamy internetowej rośnie bardzo dynamicznie, ponieważ wraz z nią powiązany jest także segment mobilny. Coraz częściej można zaobserwować specjalnie przygotowane reklamy pod urządzenia mobilne – będzie ich jeszcze więcej.

Największy potencjał drzemie zwłaszcza w rynku mobilnym, ponieważ z smartfonów oraz tabletów korzystamy coraz częściej i to głównie na nich konsumujemy treść w internecie. Zarówno telewizja, jak i prasa, z biegiem lat będzie miał bardzo duże problemy z pozyskaniem pieniędzy od reklamodawców, bo wciąż maleje liczba oglądających – przenoszą się do internetu. Telewizja nie swoi bezczynnie i przenosi się do sieci, co widać zwłaszcza po serwisach stworzonych przez Polsat, czy TVN. Bezpłatna treść jest obarczona reklamą. Dobre posunięcie, ale nie wystarczy na długo.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments