Usługi bankowości cyfrowej to przyszłość, a banki doskonale zdają sobie z tego sprawę

Wiadomości

Klienci coraz częściej uciekają do sieci internetowej. Powód? Jest ich kilka. Oszczędność czasu, pieniędzy, wygoda – i pewnie jeszcze kilka innych by się znalazło. Z tego też względu banki muszą za nimi podążać. Chodzi o zysk. Nic więc dziwnego, że coraz więcej banków w Polsce skupia się na kanałach cyfrowych, bo to jest przyszłość tego rynku. Już za kilkanaście lat nie będzie aż tylu oddziałów co teraz. Być może nie będzie ich nawet wcale, bo wszystko przejdzie do usługi sieciowej. Blisko 95 procent specjalistów rynku IT jest zdania, że banki powinny skupić się przede wszystkim na rozwoju środowiska online. Zadbać o dobrze działające aplikacje mobilne (telefony komórkowe), bankowość elektroniczną, czy tworzenie wirtualnych oddziałów. To przyszłość.

Banki doskonale zdają sobie sprawę z obowiązujących na rynku trendu. Często też chcą tworzyć własne, co nie zawsze im wychodzi. Nie zmienia to jednak faktu, że w najbliższej przyszłości płatność kartami debetowymi/kredytowymi w sklepie będą należeć do rzadkości. Większość z nas będzie płacić telefonem, bo jest wygodniej i mamy go zawsze pod ręką. Eksperci zapowiadają, że już za kilka lat blisko 15 procent osób będzie dokonywać płatności za pomocą gotówki, kolejne 40 procent osób zapłaci już używając karty debetowej/kredytowej, a pozostałe 35 procent potwierdzi transakcję telefonem. Trend więc jest bardzo aktywny i będzie postępował coraz szybciej, aż do całkowitej detronizacji pozycji kart płatniczych w Polsce i na świecie.

Wygoda, szybkość obsługi oraz oszczędność to jedno, bo banki mają o wiele bardziej poważny problem. Największym zagrożeniem cyfryzacji banków jest cyberprzestępczość, bo ta z każdym rokiem przybiera na sile. Notuje się coraz więcej ataków, bo i banki wprowadzają systemy coraz szybciej, nie bacząc na błędy, a czyniąc z użytkowników darmowych beta testerów.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments