„Inteligentne gadżety” – dlaczego nie sprzedają się tak dobrze, jakby firmy je produkujące tego oczekiwały?

Wiadomości

Praktycznie zewsząd producenci elektroniki wciskają nam „inteligentne gadżety”, które z reguły inteligencją nie grzeszą. To czysta manipulacja nazwą, bo przecież dziś wszystko co smart jest dobre i się sprzedaże. Każdy przecież chciałby być bardziej inteligentniejszy, a gadżety mają mu to w pewnym sensie umożliwić – ułatwić życie, a to już coś daje. Niemniej, inteligentne gadżety nie zrobiły oczekiwanej przez producentów furory. Dlaczego tak się stało? Powodów tego stanu może być kilka, ale chyba najważniejszym z nich jest ten, że nie są to produkty, których zwyczajnie potrzebujemy. To taki dodatek do życia, a nie jego uzupełnienie lub coś bez czego nie moglibyśmy się obejść.

Producenci tego rodzaju sprzętu są sobie sami winni. Dlaczego? Ponieważ tworzą „sztuczny” sprzęt i generują „sztuczne potrzeby”. Nie potrzebujemy zegarka lub okularów, które w jakimś sensie pomogą nam odczytać wiadomość. Od tego jest smartfon, a wyciągnięcie go z kieszeni nie trwa zbyt wiele czasu. Wizja producentów się nie ziści. Co ciekawe, rok 2014 miał być właśnie rokiem wearables, a smartfony miały w tym czasie dać na wstrzymanie. Uczciwie trzeba przyznać, że oferty największych gigantów w branży elektronicznej były dość spore. Rynek zdominowały urządzenia takich firm jak Samsung, Sony, czy LG. W ich ofercie znalazły się nie tylko inteligentne opaski, ale też i zegarki, czy okulary. Nie były to jednak produkty wystarczająco dobre, by przebić się do masowego klienta.

Powodem porażki urządzeń inteligentnych jest także ich mierna jakość oraz wysoka cena, jak za wątpliwej jakości oferowaną pomoc. Ludzie skarżą się nie tylko na kiepskiej jakości wykonanie – plastik – ale także na słaby wyświetlacz, czy dramatycznie niską żywotność na jednym naładowaniu baterii. To problemy, z którymi branża sobie nie radzi i póki się z nimi nie upora, to wątpliwe jest by wearables odniosło większy sukces.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments