Porady internetowe – Polacy szukają ich coraz więcej i częściej

Wiadomości

Niewątpliwie każdy ma tak, że gdy chce kupić coś w sklepie – bez znaczenia czy ma to miejsce w internecie, czy w rzeczywistości – wcześniej szuka jakiejś porady. Gdy nie ma koło nas przyjaciółki/przyjaciela lub innej bliskiej nam osoby, zazwyczaj pytamy sprzedawcę, który jednak nie jest na tyle kompetentny by odpowiedzieć nam uczciwie. Niemniej, ten przykład pokazuje, że Polacy – zresztą podobnie do innych – lubią się radzić i chcą te rady otrzymywać – powinny być jednak skuteczne. W internecie, tak jak w rzeczywistości, wszystko musi mieć swoje lustrzane odbicie. W sieci bowiem łatwiej jest poradzić się lub sprawdzić jakąś radę za pomocą serwisu, czy kupno danego modelu telefonu się opłaca, a jeśli tak to dlaczego.

Z miesiąca na miesiąc Polacy szukają coraz więcej porad internetowych, ponieważ jest to nie tylko wygodne, ale zapewnia im pełną anonimowość. Mogą przeczytać co na temat jakiegoś urządzenia myśli grono ekspertów i czy warto jest w nie w ogóle inwestować. Niektóre z nich mogą okazać się być bardzo pomocne, ale jak to w sieci bywa, należy uważać też na takie, które są kłamliwe – a wbrew pozorom jest ich całkiem dużo. Polacy porad szukają też u swoich znajomych na portalach społecznościowych. Konsument przestaje się więc radzić modelu biznesowego – np. sprzedawcy – a zaczyna znajomych, wiedząc, że ci odpowiedzą i doradzą mu uczciwie.

Eksperci zauważają, że największą rolę w przekazywaniu tego rodzaju informacji pełnią właśnie media społecznościowe. Wszystko ma jednak swoją przyczyną. Najczęściej o poradę pytają osoby młode, często określane pokoleniem, które nie pamięta świata bez internetu. Pytają o markę, pytają o cenę, pytają praktycznie o wszystko. Nie ma w tym nic złego, jednak któregoś dnia wspomniany wcześniej „model biznesowy” może to wykorzystać.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments