W jaki sposób można zwrócić towar do sklepu internetowego?

Wiadomości

Rozwój sieci – także w naszym kraju – przyczynił się do rozwoju ogromnego biznesu, którym do dziś okazuje się być branża e-commerce. Kolejne sklepy internetowe powstają jak grzyby po deszczu. Jest ich sporo, ale nie ma co dziwić, skoro koszty prowadzenia takiej działalności są dużo niższe niż w przypadku prowadzenia sklepu tradycyjnego. Największą oszczędnością wydaje się być wynajęcie lokalu i pracownicy. Nie dziwi więc fakt, że coraz większa ilość sklepów tradycyjnych wchodzi do sieci. Dla klientów to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu, pieniędzy, no i przede wszystkim większe możliwości w wyborze towaru – towaru jest tak dużo, że ciężko jest się na coś zdecydować.

Warto także pamiętać o tym, że kupowanie przez internet daje nam o wiele większe możliwości w kwestii zwrotu, niż gdybyśmy kupowali w sklepie stacjonarnym. Wynika to przede wszystkim z ustawy o prawach konsumenta. Te jasno wskazują, że kupujący przez internet mają możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. To w pewnym sensie luksus. Nie zapominajmy jednak, że konsumentem w tym przypadku okazuje się być osoba fizyczna, która w żaden sposób nie jest związana z działalnością gospodarczą. Od teraz konsument ma prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni od chwili zakupu – może odstąpić od umowy i odesłać towar, ale tylko w przypadku, gdy jest on oryginalnie zapakowany i nigdy nie został użyty.

W jaki jednak sposób zwrócić zakupiony towar? Należy poinformować sklep o chęci zwrócenia towaru – być może uda się uniknąć rozgoryczenia i wspólnie ze sklepem dojdzie się do pewnego kompromisu. Następnie wysyłamy towar za pomocą usług Poczty Polskiej lub kuriera – droga wysyłki towaru jest obojętna, ważny by towar doszedł cało. Dobrze jest też zamieścić na kartce specjalne oświadczenie powołując się na ustawę o prawie konsumenta do zwrotu.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments