Dlaczego autorytet domeny jest istotny w pozycjonowaniu i jakie czynniki wchodzą w jego skład?

Wyszukiwarka internetowa służy do znajdowania informacji. Jak robiliśmy to w czasach jeszcze sprzed ery internetu? Szukaliśmy zaufanego źródła. Mogła być to naukowa publikacja albo rozmowa z ekspertem – w każdym razie na pewno nie chcieliśmy polegać na informacjach niepopartych autorytetem.

Podobna zasada obowiązuje w przypadku wyszukiwarek internetowych. Dlatego też tak ważną częścią SEO jest autorytet domeny. W jaki sposób determinowany jest przez wyszukiwarkę i jak o niego zadbać? Na te pytania odpowiemy w tym artykule.

 

Jakie czynniki wpływają na autorytet domeny?

Autorytet domeny określany jest przez wyszukiwarkę na podstawie ogromnej ilości czynników. Można wśród nich jednak wyróżnić dwa najistotniejsze:

  • zawartość strony,
  • linki prowadzące do witryny.

Poniżej opiszemy sposoby, w jakie te dwa czynniki oceniane są przez wyszukiwarkę. Jest to niezbędna wiedza dla firm, które chcą zadbać o autorytet domeny.

W jaki sposób treść wpływa na autorytet domeny?

Jeśli chodzi o pierwszy z zasygnalizowanych powyżej czynników, należy pamiętać, iż algorytmy wyszukiwarek stały się w ostatnich latach o wiele bardziej wyrafinowane. Ich możliwości wykraczają daleko poza analizę zawartości pod kątem ilości danych fraz!

Obecnie są one w stanie coraz precyzyjniej sprawdzać, czy treść strony w pomocny dla użytkownika sposób odnosi się do danego zapytania. Innymi słowy, nie wystarczy już umieścić w treści dużą ilość powtórzeń danych fraz, by „spodobać się” wyszukiwarce.

Wniosek jest prosty – należy postawić na wysokiej jakości treści. Witryny, które wprowadzają algorytmy wyszukiwarki i użytkowników w błąd poprzez treść nasyconą słowami kluczowymi, ale w małym stopniu odnoszącą się do istoty zapytań muszą liczyć się z dotkliwymi karami. Odbudowywanie autorytetu domeny w takim przypadku jest bardzo czasochłonne.

Linki a autorytet domeny

Linki są bardzo ważnym czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarek. Witryny są oceniane w podobny sposób, co prace akademickie. Odnoszące się do strony linki zewnętrzne sygnalizują, iż jest chętnie używanym źródłem.

W praktyce jednak kwestia ta jest bardziej skomplikowana, niż wygląda na pierwszy rzut oka. Nie wystarczy bowiem uzyskać jak największej ilości linków odnoszących się do naszej witryny. Bardzo ważna jest również ich jakość, którą algorytmy wyszukiwarki potrafią rozpoznawać coraz lepiej.

Ogromne znaczenie jest autorytet domeny, która linkuje naszą witrynę. Dlatego linki przychodzące z typowych „spamowych” witryn mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Za pożądane uchodzą linki ze stron o tematyce podobnej do naszej. Jeżeli na przykład reklamujemy auto, link przychodzący ze strony poświęconej wędkarstwu będzie mniej wartościowy niż ten przychodzący z portalu motoryzacyjnego. Wyszukiwarka wychodzi bowiem z założenia, że to ten drugi jest bardziej godnym zaufania źródłem w temacie.

Proces budowania bazy linków jest zatem naprawdę czasochłonny i skomplikowany. Nie można liczyć tutaj na działania dające natychmiastowe efekty, ponieważ w większości przypadków mogą one okazać się wręcz szkodliwe.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona nprofit.net/pl.

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o