Fakty na temat diety śródziemnomorskiej

Fakty na temat diety śródziemnomorskiej

Uroda i zdrowie

Główne założenia diety śródziemnomorskiej.

Fakty na temat diety śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska jest promowana przez lekarzy od lat, jako ta najbardziej zdrowa. Właściwie w jej przypadku samo słowo „dieta” jest nieodpowiednie, ponieważ jest to całościowy system żywienia, które nie powinno być wprowadzone na chwilę, a stać się podstawą codziennego odżywiania się na resztę życia.

Najsmaczniejsza dieta

Przyznać trzeba, że korzystanie z dobrodziejstw kuchni śródziemnomorskiej, to jedno z najprzyjemniejszych doświadczeń dla podniebienia. Jadłospis osoby, która pragnie zachować zdrowie i siły witalne na lata, powinien opierać się na zdrowych, nieprzetworzonych produktach. Surowe lub gotowane warzywa, ryby i owoce morza oraz prawie całkowita rezygnacja z czerwonego mięsa – to podstawowe wytyczne tego sposobu odżywiania się. Ponieważ wedle zaleceń diety śródziemnomorskiej żywią się przede wszystkim Grecy, Włosi i Hiszpanie, nie może w niej zabraknąć oliwy z oliwek, orzechów, dobrej jakości serów i odrobiny wina. To kuchnia bardzo aromatyczna, w której odpowiedni smak potraw uzyskuje się przede wszystkim poprzez duże ilości używanych ziół, czosnek, cebulę. Ponieważ pochodzi ona z krajów o ciepłym klimacie, nie można zapomnieć o piciu dużej ilości wody.

Zdrowotne właściwości diety śródziemnomorskiej

Dieta śródziemnomorska jest zalecana każdemu, niezależnie od stanu zdrowia i wieku. Naukowcy dowiedli, że jej stosowanie zapobiega rozwojowi miażdżycy. Nic dziwnego, w końcu mieszkańcy południa Europy mają statystycznie najmniejszą zachorowalność na przypadłości układu krążenia i nowotwory przewodu pokarmowego. Za taki stan rzeczy w dużej mierze odpowiada stosowanie do wszystkiego oliwy z oliwek. Rośliny strączkowe, bardzo ważne w tym sposobie żywienia, zawierają sterole roślinne, powodujące hamowanie wchłaniania cholesterolu. Wysoki udział w niej warzyw i owoców, powoduje dostarczenie organizmowi dużych dawek błonnika pokarmowego, witamin z grupy E i C oraz flawonoidów. Dieta ta ma udowodnione działanie zapobiegające rozwijaniu się wolnych rodników.

Odchudzanie z dietą śródziemnomorską

Ponieważ dieta śródziemnomorska nie jest typową dietą, a po prostu sposobem odżywiania się, nie spowoduje raczej natychmiastowego spadku wagi. Przez pierwszy miesiąc jej stosowania należy jeszcze liczyć kalorie, bo w bogactwie przysmaków basenu Morza Śródziemnego naprawdę można się zagubić. Jednak w dłuższej perspektywie ten sposób odżywiania się spowoduje spadek masy, a przede wszystkim poprawi samopoczucie i pomoże uporać się z niektórymi przypadłościami. Zwłaszcza, jeżeli będzie on połączony z aktywnością fizyczną. Podstawą jest planowanie posiłków. Białe mięso i ryby mogą w jadłospisie pojawić się cztery razy w tygodniu, natomiast mięso czerwone – nie częściej niż raz w tygodniu. Codzienna dieta powinna opierać się na warzywach, nabiale i zdrowych kaszach oraz ryżu.

Dieta śródziemnomorska to taki sposób odżywiania się, który stosunkowo łatwo jest wcielić w życie. Kluczem do sukcesu jest zmiana nawyków żywieniowych i troska o jakość spożywanych produktów. To co jest w niej najlepsze to fakt, że jej założenia łatwo można dostosować do polskich warunków, na przykład zastępując niedostępne owoce morza pieczony pstrągiem lub innymi, lokalnymi rybami.

Spiropharm – naturalne suplementy ze spiruliny

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o