Czym jest marketing internetowy?

Czym jest marketing internetowy?

marketing

Marketing internetowy to pojęcie, które obecnie jest najgorętsze, jeśli chodzi ogólnie o tą dziedzinę. Internet dał nam szereg możliwość wykorzystywanych skutecznie przez marketingowców, którzy promują swoje produkty i usługi.

Czym jest marketing internetowy?

Czym jest w takim razie marketing internetowy? To szereg strategii związanych ze sprzedażą (zarówno pośrednią, jak i bezpośrednią) usług i produktów firmy, która nie tylko bezpośrednio zarządza stroną internetową, ale także mediami społecznościowymi. Jednakże marketing internetowy to nie tylko sprzedaż, ale również szeroko rozumiała promocja. Mowa tu nie tylko o produktach, ale może już przede wszystkim o samej marce firmy. Social media i strona internetowa to także świetne miejsce, aby zacząć kreować wizerunek własnej firmy. Jako zarządcy poszczególnych stron w pełni odpowiadamy za treści na nich zamieszczane, ale jednocześnie możemy je tak dostosowywać, aby móc wykreować pożądany obraz naszego przedsiębiorstwa.

Jeśli zrozumiemy, iż marketing internetowy daje nam niemalże nieograniczone możliwości, aby między innymi wywoływać w odbiorcach, a tym samym naszych potencjalnych klientach pożądane przez nas reakcje i działania.

Internet to rewelacyjny pomysł na zmniejszenie dystansu na linii firma-klient, budowanie więzi, dzięki czemu nasi odbiorcy mogą mieć poczucie jedności.

Marketing internetowy to niemalże przeciwieństwo tradycyjnie pojmowanego marketingu, który opiera się na jednostronnym kontakcie z klientem. Zdecydowanie negatywnymi stronami takich działań jest to, iż mamy stosunkowo małą wiedzę o naszym kliencie, dlatego ciężko nam spersonalizować naszą ofertę dostosowując ją do indywidualnych potrzeb. Niemniej jednak zarówno ten tradycyjny marketing, jak i jego współczesna wersja w odsłonie internetowej przenikają się nawzajem czyniąc obie dziedziny komplementarnymi.
Istnieje wiele rodzajów sposobów promocji w sieci, jednakże do najważniejszych należy pozycjonowanie strony (SEO), czyli sprawienie, aby nasza strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwania konkretnych (ważnych dla nas słów kluczy i fraz) oraz marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). Obok dwóch wymienionych już warto także dodać jeszcze jedno pojęcie, które ściśle się z nimi wiąże, a mianowicie PPC, czyli Pay Per Click, które jest narzędziem nadającym się do tworzenia szybkich akcji promocyjnych, czy kampanii okolicznościowych lub tematycznych.

Warto także wspomnieć o liście mailingowej, Google AdWord czy promocji poprzez social media, takie jak na przykład Facebook.

Marketing internetowy ma wiele zalet. Nic dziwnego, iż jest tak chętnie używany przez wiele firm. Dzięki kilku zabiegom możemy skutecznie wypromować pożądany przez nas wizerunek firmy, personalizować nasz przekaz kierując go do docelowej grupy odbiorców, ale także możemy nieco zautomatyzować nasze działania na tym polu.

Pomimo nowych odsłon marketingu nie należy zapomnieć, iż jest to proces zakładający długofalową strategię, który ma zmierzać do osiągnięcia określonych na samym początku celów – przede wszystkim dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.

 

optimalsolicitors.com

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o