Event marketing - Twój największy sprzymierzeniec w biznesie

Event marketing – Twój największy sprzymierzeniec w biznesie

marketing

Za event marketingiem kryje się coś więcej niż tylko organizowanie różnego typu wydarzeń. Jest to obecnie jeden z najnowszych kanałów promocji marek i produktów, który uznawany jest za wiodącą formę działań marketingowych wielu firm. Na czym dokładnie polega event marketing i jak go stosować, aby przyniósł wymierne korzyści?

Na początek trochę historii, czyli skąd się wziął event marketing?

Można by zaryzykować stwierdzenie, że z eventami ludzkość ma do czynienia już od starożytności. Jednymi z pierwszych eventów były igrzyska olimpijskie w Grecji, walki gladiatorów, turnieje rycerskie, które służyły kreowaniu wizerunku władców w oczach społeczeństwa i miały przyczyniać się do zwiększenia sympatii i lojalności. Można powiedzieć, że kiedyś promował się władca zamiast marki. Jednak współczesna koncepcja event marketingu i uznanie jej za narzędzie służące osiąganiu celów przedsiębiorstwa pojawiła się znacznie później, bo dopiero na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Niebagatelny wpływ na rozwój event marketingu miały mass media.

Czym tak właściwie jest event marketing?

Eventy stanowią tak szerokie spektrum działania, że trudno jest jednoznacznie udzielić odpowiedzi na pytanie, “czym jest event marketing”. W dużym skrócie event marketing polega na organizacji wydarzeń promocyjnych, imprez, które służą realizacji celów organizacji wobec otoczenia zarówno zewnętrznego, jak i wewnętrznego, czyli klientów, partnerów biznesu, kontrahentów, pracowników. Organizacja różnego rodzaju eventów najczęściej połączona jest z promocją.

event marketing
event marketing

 

Do czego służy event marketing?

Event marketing odgrywa bardzo ważną rolę w komunikacji z partnerami biznesowymi. Dzięki eventowi marka zyskuje rozgłos medialny, dociera do szerokiego grona odbiorców, łatwiej jej skupić uwagę klienta i zainteresować go. Imprezy firmowe stwarzają okazję do nawiązania nowych kontaktów, które mogą być początkiem owocnej współpracy.

Jakie korzyści może osiągnąć firma dzięki event marketingowi:

  • umocnienie pozycji firmy;
  • dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców;
  • zwiększenie świadomości marki;
  • zdobycie zainteresowania i rozgłosu medialnego;
  • zdobycie nowych klientów i kontrahentów.

Czy event marketing zawsze służy promowaniu firmy na zewnątrz?

Odpowiedź brzmi NIE! Obok działań nastawionych na klientów i partnerów biznesowych, event marketing za cel stawia sobie również integrację pracowników i umocnienie poczucia odpowiedzialności za organizację. Event marketing może być również formą gratyfikacji lub próbą udoskonalenia pracy zespołowej. Ma motywować pracowników do lepszej i efektywniejszej pracy.

Jak zorganizować event, by okazał się sukcesem?

Chcąc zorganizować dobry event, należy przede wszystkim pamiętać o celu, jaki ten event ma realizować. Ważne jest również, aby nie było to kolejne, nic nieznaczące wydarzenie. Nie można powielać scenariuszy i iść na łatwiznę. Na event trzeba znaleźć oryginalny pomysł.

Event musi być dobrze przygotowany. Niektóre firmy mają swojego event managera, w innych za event marketing odpowiedzialny jest po prostu dział marketingu, ale można też rozważyć zatrudnienie wykwalifikowanej firmy eventowej, która zajmie się zorganizowaniem takiego wydarzenia.

Termin organizacji eventu musi być dogodny dla wszystkich i nie powinien kolidować z innymi wydarzeniami. Ważne jest również, aby wszyscy ze stosownym wyprzedzeniem zostali odpowiednio poinformowani o imprezie.

Jeżeli chodzi o miejsce na event, to możliwości jest naprawdę sporo. Oczywiście możemy ograniczyć się wyłącznie do zorganizowania konferencji czy spotkania firmowego, ale z pewnością nie będzie to niczym oryginalnym i wyróżniającym firmę. Co gorsza może przerodzić się w długi i monotonny wykład, na którym wszyscy będą zasypiać. Lepiej jest postawić na coś nietypowego, a zarazem oryginalnego, coś, co będzie długo wspominane. Ostatnio bardzo popularne stały się imprezy team buildingowe, które łączą przyjemne z pożytecznym. Imprezy team buildingowe stwarzają szansę do lepszego poznania się na całkiem innym gruncie i w niecodziennych warunkach. Eventy team buildingowe zazwyczaj organizowane są z dala od miejsca pracy tak, aby uczestnicy mogli się całkowicie odprężyć i wyciszyć. Co zatem najlepiej wybrać na taką imprezę? Może to być impreza na torze wyścigowym, off-road, paintball czy gra miejska.

Autorem artykułu jest drivingexperience.pl – Agencja Eventowa z adrenaliną we krwi. Naszą specjalnością jest organizacja imprez samochodowych

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o