Chcesz, by Twoja strona była pierwsza w Google?

Chcesz, by Twoja strona była pierwsza w Google?

Firma usługi

Jeśli prowadzisz firmę i masz już swoją stronę www, to podejrzewam, że zdarzyło Ci się już nie jeden raz otrzymać propozycję jej pozycjonowania (albo inaczej SEO).

Takie oferty wpadają do skrzynki mailowej niemal każdego dnia. A jeśli jeszcze ich nie dostajesz, to tylko kwestia czasu…

Po co pozycjonowanie?

Chyba nikogo już nie trzeba przekonywać do pozycjonowania. Kiedy ktoś ma jakiś problem i wpisuje swoje pytanie w Google, Twoja strona może pojawić się tam jako pierwsza… albo np. dopiero na 10 stronie.

Zaglądasz na 10 stronę w Google? Prawdopodobnie nie. No chyba, że jesteś w tym małym ułamku kilku setnych procent osób, które to robią :)

No, ale wracając do naszego tematu, pierwsze miejsce w Google to 100% gwarancja Klientów w większości branż.

Jak można się pozycjonować?

Ok, ustaliliśmy już dwie rzeczy. Można być pierwszym w Google i mieć dzięki temu Klientów. I są firmy, które oferują usługi, które sprawiają, że na to pierwsze miejsce możesz wskoczyć.

Ale w tym miejscu pojawia się kolejne wyzwanie. Jak wybrać firmę, która za Ciebie to zrobi i czy są jakieś inne opcje?

Wystarczy przejrzeć oferty tych firm, by wpaść w małą konsternację. Otrzymasz wyceny od 200 zł do 15 tysięcy zł! Skąd taka różnica? Dokładniej opowiem o tym za chwilę.

Przyjrzyj się jeszcze tym cenom. Nawet jeśli miałby to być koszt 15 tysięcy zł, a gwarantowałoby to Tobie Klientów, dzięki którym zarobisz 5 razy więcej, to nadal się opłaca, prawda? I nie jest wtedy wcale drogo.

Pomyśl zresztą o tym, co sprzedaje Twoja firma. Ty masz inne ceny i konkurencja ma inne ceny. Z czego one wynikają?

Przede wszystkim z cech tych produktów lub usług i tego, co wchodzi w ich zakres. Tak samo jest z pozycjonowaniem.

Za 200 zł, mimo obietnic, raczej nie uzyskasz takich samych efektów, jak za 1000 zł.

Proces pozycjonowania

Zresztą, najlepiej przyjrzeć się temu, jak taki proces pozycjonowania Twojej strony wygląda.

Nie zaczynamy od działania w ciemno. Warto się rozejrzeć, poznać nieco rynek. I tu możemy zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze sprawdzić, co w ogóle Klienci wpisują w Google, żeby znaleźć ofertę taką jak Twoja.

Wpisują “czyszczenie dywanów poznań”, czy może “usługi karcher poznań”? Tobie, jako właścicielowi firmy, ta pierwsza fraza może wydawać się najlepsza. A okazuje się, że Klienci częściej wpisują tą drugą!

Mało tego… Ta druga fraza jest każdego miesiąca wyszukiwana 8 razy więcej niż pierwsza. A to może też oznaczać 8 razy większą liczbę Klientów dla Ciebie.

Intuicja jest ważna, ale czasem może Cię zmylić.

Po drugie, sprawdź, na jakie frazy pozycjonuje się Twoja konkurencja i na jakich znajduje się miejscach w Google.

Istnieje mnóstwo darmowych aplikacji internetowych, które umożliwiają przeprowadzenie takiej analizy. Możesz skorzystać np. ze strony Ubersuggest albo KW Finder.

Co wyświetla się nam w Google?

Skoro wiemy już, na jaką frazę chcemy się pozycjonować, czas na sam proces. I teraz zadam Ci pytanie :) Co wyświetla się Tobie w Google w momencie, w którym wpiszesz swoje pytanie?

Wyświetlają się oczywiście kolejne pozycje. A każda z tych pozycji składa się z… tekstu.

No właśnie. Kiedy wpiszesz coś w Google, np. “sprzątanie Poznań”, wyszukiwarka sprawdza, na jakich stronach taka fraza została użyta w tekście. I kiedy uzna, że dany tekst jest wart polecenia, wyświetla go na wysokiej pozycji.

Czyli potrzebny jest Tobie tekst. Tekst na temat Twojej frazy kluczowej, na którą chcesz mieć pierwsze miejsca w Google.

Trzeba więc taki tekst stworzyć. Możesz to zrobić samodzielnie, ale kiedy zatrudniasz firmę od pozycjonowania, robią to oni.

Ale to nie jest tak, że wystarczy napisać dowolny tekst. Ten tekst musi być jeszcze zoptymalizowany pod Google. Czyli m.in. musi być tak skonstruowany, aby Google w prosty sposób znajdował w nim Twoje wybrane frazy kluczowe.

Jak widzisz to wszystko wymaga czasu i umiejętności. A skoro wymaga czasu, to trudno żeby ktoś zrobił to dobrze, za małe pieniądze (np. 200 zł).

Na pierwsze miejsce trzeba sobie zasłużyć

To, o czym powiedzieliśmy sobie powyżej to już sporo. Ale to jeszcze nie wszystko. Może się tak zdarzyć, że już po tym procesie Twoja firmowa witryna jest na pierwszej stronie w Google. Ale kiedy branża jest bardziej konkurencyjna, trzeba się jeszcze o to postarać.

Wspomniałem o tym, że Google ocenia, czy Twój tekst w pełni odpowiada na frazę, którą wpisze w wyszukiwarkę Klient, czy nie.

Podstawowym zadaniem tekstu jest to, żeby odpowiadał na pytanie.

Ale jak pewnie wiesz, szczęściu trzeba jeszcze dopomóc. Twój tekst musi zyskać pewien autorytet w oczach Google. W jaki sposób się to robi?

Tak jak w życiu :) Im więcej osób się z nim zapozna i uzna za wartościowy, a później poleci komuś innemu, tym lepiej.

W jaki sposób odbywa się to polecanie? Chociażby przez udostępnienie Twojej strony na Facebooku, albo kiedy ktoś na swojej stronie www, umieści link do Twojej. Wtedy rośnie Twój autorytet w oczach Google.

I zwłaszcza ten proces zajmuje najwięcej czasu. Owszem, agencje zajmujące się pozycjonowaniem, pomagają w tym procesie, bo mają w tym największe doświadczenie. Ale trzeba uważać. Tanie agencje robią to po macoszemu. Duże starają się bardziej.

A kiedy te tanie agencje nie podchodzą do swoich zadań profesjonalnie, Twoja strona zamiast piąć się w górę, spada w dół. Nie dość, że płacisz i tracisz czas to jeszcze spadasz.

To co w takim razie zrobić?

Możesz oczywiście pozycjonować się samodzielnie (co wcale nie jest takie trudne), ale przede wszystkim zachęcam Cię do poznania procesu pozycjonowania.

Im więcej wiesz na ten temat, tym lepiej będziesz orientować się w ofertach, lepiej wybierzesz coś dla siebie i lepiej będziesz negocjować warunki.

W końcu i Tobie, i temu, kto będzie Twoją stronę pozycjonować, powinno zależeć na jak najlepszych wynikach.

Artykuł powstał we współpracy z Pawłem Kępą
Więcej: https://www.pawelkepa.pl/pl,173,jak-pozycjonowac-strone

Subscribe
Powiadom o
guest
daj ocenę
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments