Infografika pozwala w przystępny sposób przekazać sporo treści. Wystarczy dobry projekt i trochę wiedzy na temat projektowania infografik.
Spis Treści
Co to jest infografika?
Infografika to ten rodzaj treści w mediach społecznościowych, który najlepiej przyciąga odbiorców. Nie potrzebuje wymyślnych haseł, wystarczy dobrze zaprojektowana forma graficzna z dodatkiem w formie tekstu. Cechą charakterystyczną infografiki jest to, że łatwo wpada w oko i przekazuje konkretne treści. Dlatego jest tak często wykorzystywana w social mediach i udostępniana przez odbiorców.
Infografika a liczby
Według badań nawet 45% konsumentów, która miała styczność w social mediach z daną infografiką, chętniej rozważa zakup danego produktu lub usługi. To nie wszystko! O infografikach można mówić dużo więcej – i to wszystko w danych liczbowych.
– Po trzech dniach od zetknięcia się z infografiką i zapoznaniu z jej treścią, odbiorca będzie pamiętał aż 65% treści, która była na niej zawarta.
– Prawdopodobieństwo, że odbiorcy przeczytają grafikę chętniej niż czysty tekst, jest większe o 30%.
– Przeciętny internauta skupia swoją uwagę na jednej rzeczy przez ok. 9 sekund. To czas, w którym zdąży zapoznać się z całą treścią zawartą na dobrze zaprojektowanej infografice.
A skoro o liczbach mowa… Warto się dowiedzieć, o jakie liczby trzeba zadbać, aby grafika była przyjemna w odbiorze i aby spełniała wszystkie przypisane jej funkcje:
- tworząc infografikę, pamiętaj o tym, by skupić się na jednym głównym eye-catcher, czyli elemencie kompozycji, na którym odbiorca skupi uwagę. Może to być mocno powiększone hasło, jakiś tekst, liczba albo jakiś element graficzny. Wokół niego należy obudować resztę treści,
- stawiaj na pionowe grafiki w formacie 4:5. Dzięki temu Twoja praca będzie odpowiednio odczytana zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na monitorze komputera,
- oprócz tego ogranicz tekst całej infografiki do 200–300 słów. Na infografice stosuj maksymalnie 3 różne fonty i 4 kolory, aby nie przeładować projektu i sprawić, by był faktycznie przyjemny dla oka.
Infografiki – kiedy warto je stosować?
Infografiki bardzo dobrze się sprawdzają, kiedy zamierzasz wprowadzić na rynek nowy produkt i zapowiedzieć go. Jeśli przewidujesz, że ta nowość na rynku mogłaby nie być do końca zrozumiała dla odbiorców, postaw na infografiki, które tłumaczą wszelkie zawiłości.
Infografika przyda się również wtedy, gdy musisz wytłumaczyć swojemu klientowi jakąś nową usługę. Zarówno tę znaną, ale wymagającą szczegółowego opisu, jak i dopiero wprowadzaną.
Infografiki doskonale się sprawdzają, kiedy chcesz dokonać porównania produktów (lub czegokolwiek innego).
Wykresy – czy to słupkowe, czy kołowe – odeszły do lamusa. W związku z tym wszelkie dane warto przedstawiać właśnie za pomocą infografiki. Jest ona przystępna dla mózgu i może zawierać wszystkie niezbędne informacje, a zatem warto postawić właśnie na nią.
Infografiki to pewnego rodzaju social mediowe wytrychy. Sprawdzają się w każdej przestrzeni i pozwalają w prosty sposób przekazać wszystkie niezbędne informacje. Zaprojektuj infografikę tak, aby oddziaływała na odbiorców.