Internet

Handel w sieci rośnie dzięki nastolatkom

Firma Wiadomości

Wiele osób pewnie uważa, że osoby do 18 roku życia mało kupują, ponieważ nie mają dużych zasobów kapitału. Nic bardziej mylnego – coraz więcej nastolatków dorabia tworząc np. grafikę, proste strony internetowe, czy też muzykę. Dodatkowo dostają kieszonkowe, przez co stali się jedną z największych grup docelowych dla sklepów internetowych w Polsce.

Liczby nie kłamią – aż 15% użytkowników Allegro to osoby do 18 roku życia. Badania pokazują, że 3 na 4 nastolatków kupuje przeważnie w sieci – głównie gry, elektronikę, ubrania, czy też kosmetyki. Co prawda wydatki osób do 18 roku życia przeważnie opiewają na kwoty rzędu 100 złotych, jednak warto mieć na uwadze, że osoby te mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe np. swoich rodziców. Doradzają np. jaki kupić nowy telewizor, czy laptopa przez co nieświadomie wspierają rynek e-handlu. Powstaje także coraz więcej firm – głównie z branży stron internetowych – które ukierunkowane są ściśle na osoby młode. Trend ten można zauważyć nawet na przykładzie portalu NaszaKlasa.pl, który początkowo miał pozwalać na odnowienie starych znajomości. Tymczasem zamienił się w portal NK.pl przypominający nieco  amerykańską stronę social-network o nazwie Facebook. Twórcom Kwejk.pl także przyświeca stale cel, by był on zauważony głównie przez osoby do 18 roku życia – w dodatku okazuje się to być świetnym biznesem. Nikt tak nie wymienia między sobą informacji jak nastolatkowie, np. w szkole. Coraz więcej firm kieruje więc właśnie swoją sprzedaż ku grupie docelowej <18.

Wygląda na to, że to nie przelewki – nasze pociechy kupują coraz więcej i coraz częściej w sieci. Bardzo możliwe, że już niedługo nastolatkowie będą stanowili aż 1/3 osób kupujących w Internecie – pytanie tylko, jak trafić w odpowiednią branżę, by zainteresowały się nią młode osoby, które pragną oryginalnych i w miarę przystępnych cenowo rozwiązań.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments