Bankowość elektroniczna, podobnie jak placówki bankowe, pozwalają swoim klientom na ustanowienie zleceń stałych oraz poleceń zapłaty. Dzięki temu płatności czynszu, czy też składek ubezpieczeniowych, są dokonywane automatycznie. Klient może w zasadzie zapomnieć obowiązku comiesięcznego uiszczania takich opłat, ponieważ płatność zrealizuje za niego bank.
Niechęć Polaków
Niestety, ale większość Polaków niezbyt entuzjastycznie odnosi się do możliwości korzystania z takich usług bankowych. Być może przekona ich do tego to, że polecenia zapłaty w rzeczywistości pozwalają na wypracowanie pewnych oszczędności, nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Regulowanie rachunków poprzez zlecenia stałe nie jest skomplikowane. Wystarczy ustanowić zlecenie stałe ze swego rachunku i pamiętać, aby w odpowiednim czasie na koncie znalazły się środki finansowe do pobrania przez bank. Wszystkie płatności o stałej kwocie mogą być śmiało realizowane poprzez zlecenia stałe.
Skąd oszczędności?
Oszczędności czasu w zakresie ustanawiania i realizacji zleceń stałych w bankach są chyba oczywiste. Klient nie musi pamiętać o tym, aby zapłacić co miesiąc rachunek za prąd, jeśli ma on stałą sumę. Może zrzucić to na barki samego banku. Z kolei, jeśli chodzi o realne oszczędności finansowe, to trzeba powiedzieć, że płatności rachunków na przykład na poczcie pociągają za sobą wysokie opłaty za dokonywane przelewy. Jeśli zapomnimy o zapłaceniu jakiegoś rachunku, obciążą nas dodatkowo odsetki od niezapłaconej kwoty.