supermarket

Firmy walczą o klienta

Finanse osobiste Firma

Nie ma co ukrywać, że wielu osobom doskwierają skutki obecnego kryzysu gospodarczego. Z drugiej jednak strony coraz więcej firm zmuszonych jest walczyć każdego klienta – zwłaszcza tego stałego. Przynosi to szereg korzyści dla konsumenta, o których można było tylko pomarzyć jeszcze kilka lat temu.

Wiele firm tworzy programy lojalnościowe dla stałych klientów, a także coraz więcej rabatów dla nowych konsumentów. Jest to spowodowane coraz większa rywalizacją przedsiębiorstw – nie tylko na polskim rynku. Specjaliści mówią jasno – przetrwają nie najwięksi, ale Ci którzy będą mieli odpowiedni zapas gotówki. Firmy zdają sobie sprawę i przyciągają do siebie każdego klienta, jak tylko mogą. Jeszcze kilka lat temu rabaty w sklepach odzieżowych sięgały dla stałych klientów średnio 5%. Aby je zdobyć trzeba było zrobić spore zakupy w danej sieci na minimum kilkaset złotych. Obecnie sytuacja jest wręcz odwrotna. Już po wejściu do sklepu (nierzadko nawet jeśli nic nie kupimy) dostajemy kartę rabatową – i to na średnio 10%. Nawet jeśli klient nic nie kupi, to i tak wróci z pozytywnym wrażeniem do danego sklepu. To swoisty chwyt marketingowy, ale działa – mówią eksperci. Według oficjalnych badań tego typu rabaty mogą zwiększyć sprzedaż od 25% do nawet 80%. Jest więc o co walczyć. Nie trudno też spotkać firmy, które dają swoich klientom drogie upominki. Najczęściej możemy się spotkać z taką formą promocji w prestiżowych instytucjach finansowych, gdzie np. za założenie lokaty możemy liczyć na szwajcarski zegarek wart kilka tysięcy złotych.

Warto więc przeglądać foldery reklamowe, ponieważ coraz częściej nie tylko można trafić na ciekawą promocję, ale znaleźć ciekawe nagrody i rabaty. Warto być wieloletnim klientem danego przedsiębiorstwa, gdyż z czasem przynosi to wymierne korzyści – zarówno w postaci rabatów dla klienta, jak i większej sprzedaży usług czy towarów dla przedsiębiorcy.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments