assistance

Assistance – co to takiego?

Ubezpieczenia

Usługi typu Assistance nie są zbyt popularne w Polsce, choć klienci banków oraz Towarzystw Ubezpieczeniowych wiele mogą w związku z nimi zyskać. Z szacunków specjalistów wynika, że połowa dorosłych Polaków nie korzysta z Assistance. Na domiar złego, 5% rodaków nie ma pojęcia, że posiada taką usługę przypisaną do konta bankowego lub do ubezpieczenia.

Pojęcie Assistance

Dla osób, które nie do końca wiedzą, czym jest Assistance, chcielibyśmy przytoczyć jego definicję. Otóż, ogólnie rzecz ujmując, można powiedzieć, że jest to swego rodzaju dodatkowe ubezpieczenie, które dołączane może być do:
• Konta bankowego,
• Karty kredytowej,
• Ubezpieczeń – zwłaszcza ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC.

Generalnie, ubezpieczenie Assistance ma chronić daną osobę przed specyficznymi ryzykami. Ma ono też po prostu ułatwiać życie klienta w wielu sytuacjach. Dajmy na to, jeśli ubezpieczenie Assistance stanowi uzupełnienie polisy AC, wówczas klient ma gwarancję np.:
Odholowania samochodu bez limitu kilometrów, od miejsca awarii samochodu na terenie Polski i Europy,
Dowiezienie paliwa, na wypadek jego ubytku,
Wezwanie pomocy drogowej bez ponoszenia opłat,
Zorganizowanie wymiany opony.

To tylko niektóre punkty ubezpieczenia Assistance. Każde tego typu ubezpieczenie może obejmować inne profity dla klienta.

Assistance w bankach

Szczególnym rodzajem ubezpieczenia Assistance jest Assistance bankowy. Dołączane jest ono do niektórych kont bankowych i obejmuje różnego rodzaju usługi pomocowe, w tym:
Pomoc fachowców – elektryków, hydraulików, szklarzy, lekarzy itp.,
Organizacja podróży do wybranego miejsca,
Możliwość uzyskania specjalistycznej porady na każdy temat, za pośrednictwem infolinii.

Polacy nie korzystają z Assistance

Pomimo tego, że ubezpieczenie Assistance jest do dyspozycji Polaków w wielu przypadkach, to część z nas nie korzysta z tej możliwości pomocowej. Jak podaje firma badawcza AC Nielsen, która przeprowadziła badanie dotyczące usług Assistance, na zlecenie Mondial Assitance, 36% osób posiadających takie dodatkowe ubezpieczenie, nie korzystało z niego w ciągu ostatniego roku. 5% badanych w ogóle nie wie, że do konta bankowego czy polisy ubezpieczeniowej, ma dodane Assistance. Aktywnie korzysta z pakietu pomocowego tylko 8% badanych i robi to całkiem świadomie. Osoby te wiedzą, jakie korzyści niesie za sobą pakiet Assistance.

Niepokojące jest to, że niemalże połowa osób, jakie wzięły udział w przytoczonym badaniu, nie wie czym jest Assistance. Ubezpieczenie to postrzegane jest jako zestaw usług wiążących się nierozerwalnie z samochodem i szeroko rozumianą komunikacją.
Jeśli już korzystamy z pomocy, jaką mamy zagwarantowaną w ramach Assistance, to najczęściej jest to pomoc dedykowana kierowcom, usługi medyczne, czy też usługi związane z wyjazdami. Te elementy pomocowe w Assistance są postrzegane jednocześnie jako najbardziej wartościowe.

Perspektywy rozwoju

Jeszcze daleka droga przed ubezpieczeniami Assistance, aby Polacy poznali je i zechcieli z nich aktywnie korzystać. Niesie to za sobą duży potencjał na przyszłość. Pakiety Assistance mogą stać się za kilka lat nieocenioną pomocą, bez której Polacy nie będą się mogli obejść. W przyszłości Assistance być może będzie stanowiło integralny element innych produkt i usług, takich jak chociażby ubezpieczenia turystyczne, czy przedłużenie gwarancji przy zakupie sprzętu RTV i AGD.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments