fabryka General Motors w Baltimore

General Motors planuje w Polsce nowe inwestycje

Wiadomości

Wygląda na to że Polska staje się coraz bardziej atrakcyjna i stabilna dla firm motoryzacyjnych, które przerzucają produkcję z innych krajów Europy, ciąć tym samym niepotrzebne koszta. Zdecydowanie najlepiej wychodzi na tym Polska, która jest solidnym i trwałym partnerem przy produkcji różnego rodzaju sprzętu czy samochodów, oferując przy tym bardzo przystępne ceny, które w dzisiejszych czasach niewątpliwie kuszą największych graczy na całym świecie – efekt pozyskiwania coraz to więcej wolniejszych środków, poprzez cięcie kosztów produkcji.

Jeden z największych motoryzacyjnych koncernów na świecie (jeśli nie największy) postanowił rozpocząć kolejną falę inwestycji w naszym kraju. Amerykański koncern rozporządził więc wiele zmian, na których przede wszystkim ucierpią dwie fabryki produkcyjne Opla – jedna położona w Niemczech (Bochum), a druga w Wielkiej Brytanii (Ellesmere Port). Ta sama produkcja ma zostać w pełni przeniesiona do krajów, gdzie oferuje się znacznie niższe koszta produkcyjne – w tym „zacnym” kręgu znalazła się więc Polska. Koncern odpowiedzialny za tego rodzaju zmiany to nie kto inny jak General Motors i można przyjąć że nowe regulacje są też swoistą strategią – nazwaną później „Global Assembly Footprint” – do uzyskania odpowiednich efektów i wypracowania pewnych zysków. Osoby, które miały możliwość „wczytania się” w nową strategię amerykańskiego koncernu General Motors, zauważyły z pewnością jeden bardzo istotny punkt z którego wynika że ponad 80 procent produkcji ma zostać przeniesiona do krajów gdzie koszty produkcyjne są zdecydowanie niższe, niż w Wielkiej Brytanii czy Niemczech – w raporcie widnieją więc kraje, w których planowana jest większa inwestycja, a są nimi : Brazylia, Indie, Meksyk, Chiny, Rosja i Polska.

Z pewnych przecieków wynika że fabryka znajdująca się w Gliwicach i specjalizująca się w montażu modelu Opel Astra, miała by otrzymać zwiększony o około 25 procentowy nakład zleceń na nowe modele Opla. Strategia przewiduje więc stopniowe wycofywanie się z Bochum, gdzie model Zafira ma być produkowany maksymalnie do 2015 roku.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments