karta kredytowa

Jak zastrzec kartę kredytową?

Karty

Kradzieże zdarzają się nagminnie, pomimo naszych starań o to, aby ustrzec się działalności złodziei. Jeśli już zostanie nam ukradziony portfel, powinniśmy natychmiast zgłosić ten fakt na policję. Wówczas nikt nie zaciągnie np. na nasze nazwisko wysokiego kredytu hipotecznego, a jeśli nawet – nie my będziemy za niego odpowiadali przed bankiem. Głównym problemem przy kradzieży portfeli jest to, że znajdują się w nich nie tylko dokumenty osobowe, ale również karty płatnicze. Co zrobić, jeśli w ręce złodziei dostanie się nasza karta kredytowa? Prawdopodobnie większość z Was wie, że należy taką kartę zastrzec, ale jak tego dokonać?

Telefon do banku

Pierwszym krokiem do zastrzeżenia karty kredytowej będzie skontaktowanie się z bankiem, który kartę wydał. Można zatelefonować do banku pod podany numer telefonu, który znajdziemy m.in.:
• W regulaminie użytkowania konta bądź karty kredytowej,
• Na stronie internetowej banku,
• W materiałach promocyjnych banku.

Jeśli w żadnej z tych stref bank nie umieści swojego telefonu kontaktowego, pozostaje nam dzwonienie na infolinię. Tam szybko dowiemy się nie tylko pod jakim numerem zastrzec skradzioną kartę kredytową, ale też jak tego dokonać.

Aby zawsze mieć kontakt z bankiem i doradcą bankowym, najlepiej numer do naszego banku mieć zapisany w książce telefonicznej telefonu komórkowego, albo w notesie, który mamy w każdej chwili pod ręką. Dzięki temu nie będziemy musieli przeszukiwać dokumentów bankowych w poszukiwaniu takiego numeru do banku. W sytuacji, kiedy ktoś ukradł nam kartę kredytową, albo zgubiliśmy ją, liczy się czas. Im szybciej zastrzeżemy naszą kartę, tym mniejsze prawdopodobieństwo tego, że ktoś posłuży się nią bez naszej wiedzy i zgody.

Alternatywne sposoby zastrzegania kart kredytowych

Nie tylko przez telefon klient może dokonać zastrzeżenia utraconej karty kredytowej. Może jednocześnie wysłać takie zgłoszenie do banku za pośrednictwem poczty elektronicznej. Taki sposób zastrzeżenia karty nie jest dostępny we wszystkich bankach, a dodatkowo, klient musi poczekać na kontakt zwrotny banku. Nie jest to więc najszybszy i najwygodniejszy sposób zastrzeżenia karty kredytowej.

Bank ponosi odpowiedzialność

W momencie, kiedy klient dokonuje zastrzeżenia swojej karty kredytowej, bank przejmuje od niego odpowiedzialność za nią. Jeśli karta została ukradziona poza godzinami pracy banku, nie oznacza to, że musimy czekać do jego otwarcia, aby zgłosić fakt zastrzeżenia karty. Wystarczy, że nagramy komunikat podczas rozmowy telefonicznej o chęci zastrzeżenia karty. Po nagraniu, bank automatycznie bierze odpowiedzialność za kartę.

Centrala Kart Kredytowych

W Polsce funkcjonuje instytucja pod nazwą Centrala Kart Kredytowych. Od 2008 roku klienci mają możliwość zastrzegać w niej swoje karty kredytowe, bez względu na to, jaki bank je wydał. Centrala Kart Kredytowych jest czynna całą dobę. Aby zastrzec kartę, klient musi tylko zatelefonować pod ogólnopolski numer 9584.

Jeśli chcemy zastrzec kartę będąc za granicą, ponieważ właśnie tam padliśmy ofiarą kradzieży, wówczas powinniśmy wykorzystać numer +48 22 9584. Możemy pod nim zgłosić zaginięcie czy kradzież wszystkich rodzajów kart bankowych. Centrala połączy nas z bankiem, który wydał kartę i będziemy mogli ją w kilka minut zastrzec. Numer Centrali Kart Kredytowych znajdziemy na stronie internetowej Związku Banków Polskich.

Co dzieje się po zastrzeżeniu karty bankowe?

Jeśli zgłaszamy chęć zastrzeżenia karty kredytowej, jak już zostało powiedziane, to bank przejmuje za nią odpowiedzialność. Jeśli więc ktoś będzie chciał opróżnić nasze konto z pieniędzy, nie uda mu się to. Bank zawsze zwróci w takim przypadku pieniądze poszkodowanemu klientowi.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments