Sprzedaż bezpośrednia – ma się coraz lepiej

Wiadomości

Sprzedaż w Polsce z roku na rok jest coraz większa. Takie wyniki napawają do optymistycznego myślenia i planowania kolejnych, dużych inwestycji w naszym kraju. Wraz z wzrostem ogólnej sprzedaży, rośnie też rynek sprzedaży bezpośredniej. Okazuje się, że już teraz nabrał on imponujących rozmiarów o czym świadczą najnowsze wyniki. Eksperci przekonują, że sprzedaż bezpośrednia wzrosła w stosunku do 2013 roku o blisko 4 procent, co według niektórych jest fantastycznym wynikiem – rozwojowym. Okazuje się więc, że rynek sprzedaży bezpośredniej warty jest 2,7 miliardów złotych, a branży pracuje około 900 tysięcy osób. Czy jesteśmy gotowi na usługi, aż tylu sprzedawców?

Największą rolę w sprzedaży bezpośredniej odgrywają w dalszym ciągu kosmetyki. Prawie 80 procent sprzedanych produktów to właśnie kosmetyki, choć warto zauważyć, że proporcje zaczynają się zmieniać – na korzyść innych produktów. Nie ulega jednak wątpliwości, że to właśnie kosmetyki będą stanowiły główną siłę sprzedaży bezpośredniej i przez najbliższe lata nie wiele w tej kwestii się zmieni – być może jest to wynik przyzwyczajenia. Przewodnicząca zarządu Polskiego Towarzystwa Sprzedaży Bezpośredniej – Ewa Kudlińska-Pyrz – twierdzi, że około 77 procent wszystkich klientów tej formy sprzedaży, wybiera kosmetyki. Wspomina jednak, że coraz większą popularnością cieszy się chemia gospodarcza – druga po kosmetykach – oraz środki czystości. Grupę tą stanowi aż 32 procent wszystkich kupujących. Rośnie też rynek naczyń kuchennych (14,5 procent) oraz suplementów i środków dietetycznych (12 procent). Z roku na rok jest coraz lepiej.

Warto wspomnieć, że sprzedażą bezpośrednią w Polsce zajmuje się ponad 900 tysięcy osób. Prawie jedna czwarta wszystkich sprzedających to osoby młode, mające od 18 do 25 lat (jest więc ich prawie 250 tysięcy). Najczęściej tego rodzaju sprzedażą zajmują się osoby uczące się, nierzadko studenci. Dla jednych jest to szansa na dorobienie, a dla innych jest to elastyczna praca – nienormowane godziny pracy. Nie ulega jednak wątpliwości, że rynek sprzedaży bezpośredniej ma się dobrze i dalej się rozwija.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments