Sytuacja na rynku alkoholi wysokoprocentowych

Inwestycje alternatywne Wiadomości

Polska wódka i inne alkohole wysokoprocentowe,  są bardzo popularne i wysoko cenione przez zagranicznych importerów. Z podobną sytuacją mamy do czynienia na własnym rynku, choć jak wskazują statystyki, Polacy wydają coraz mniej na mocny alkohol, niż przed rokiem.

Sytuacja na rynku wódki

Rynek wódki musi pogodzić się z obniżeniem wpływów. Polacy w ubiegłym roku wydali na zakup mocnego alkoholu o około 450 mln mniej niż w roku 2010. Rozwojowi rynku bynajmniej nie sprzyja istniejąca sytuacja gospodarcza.  Kryzys, kolejne masowe zwolnienia, szerzące się bezrobocie i zapowiadane reformy uderzające po kieszeni zwykłych obywateli sprawiają, że Polacy po prostu nie widzą powodów do świętowania, więc zaczynają oszczędzać. Automatycznie musi w związku z tym wystąpić zjawisko spadku konsumpcji mocnych alkoholi.

Możliwe ożywienie w tym roku

Eksperci prognozują, że rok 2012 będzie o wiele lepszy dla branży spirytusowej od zeszłego, a to z uwagi chociażby na organizowany turniej piłki nożnej – Euro 2012. Z kolei, sami producenci ostrożnie podchodzą do takich doniesień, nie wierząc, że coś się zmieni. Wyrażają nawet opinię, że sprzedaż wódki  Polsce wciąż będzie malała. Wartość rynku wysoko procentowych alkoholi może ulec względnej stabilizacji, ale warunkiem tego jest zaniechanie wojny cenowej przez głównych graczy rynkowych. Specjaliści mówiący o tegorocznym ożywieniu opierają swoje wyliczenia na popularności wódek smakowych, których wielkość sprzedaży rośnie. Być może to właśnie one staną się liderem wzrostów w tym roku, poprawiając sytuację branży mocnych alkoholi w Polsce.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments