hipoteka

Niskie marże kredytowe i dodatkowe korzyści przy hipotece?

Kredyty

Bank Gospodarki Żywnościowej w chwili obecnej zajmuje pozycję pod koniec pierwszej dziesiątki banków w Polsce, ale jego marka jest postrzegana jako bezpieczna, na czym bank chce budować swoją przewagę konkurencyjną. Jak dotychczas nie udało mu się przebić ofertowo takich konkurentów, jak chociażby Getin Bank. Teraz ma szansę na zachęcenie do skorzystania ze swojej oferty większej grupy klientów na polskim rynku finansowym, z uwagi na rewolucyjne produkty finansowe i ich warunki.

Informacje o BGŻ

BGŻ jest bankiem należącym w dużej mierze do holenderskiego Rabobank, który jest jego głównym akcjonariuszem. Niedawno opracowano spójny plan podboju rynku i powiększenia udziału w nim BGŻ-u. Pierwszym krokiem do osiągnięcia tego celu było stworzenie internetowej marki BGŻ Optima.

Był to strzał w dziesiątkę, bowiem dzięki niej udało się uzyskać nowych klientów. Celem BGŻ Optima było przyciągnięcie do marki osób, które chcą w pewien sposób zainwestować swoje oszczędności.  Bank oferował wysokooprocentowane lokaty z dzienną kapitalizacją, przy których można było uniknąć opłacania tzw. podatku Belki. Wiele osób skusiło się na założenie przez Internet takiej lokaty, głównie też z uwagi na fakt, że BGŻ Optima nie wymagała, aby dodatkowo klienci zakładali w banku konta oszczędnościowe, czy też korzystali z karty kredytowej. Z resztą, ta marka internetowego banku w ogóle nie oferuje podobnych produktów. Zależało jej wyłącznie na tym, aby klienci zechcieli przenieść do BGŻ Optima swoje oszczędności. Tylko przez pierwszy miesiąc swojego funkcjonowania bank internetowy BGŻ Optima przyciągnął do siebie ponad 30 tys. klientów. Zakładano, że za dwa lata BGŻ Optima będzie miał 100 tys. klientów.

Marka BGŻ jest postrzegana pozytywnie przez klientów na polskim rynku, na czym swą przewagę chcą budować bankowcy. Bank chce stać się bardziej popularnym wśród klientów. Ma być bankiem lojalnych społeczności, który posiada silną pozycję szczególnie w miastach liczących sobie mniej niż 20 tys. mieszkańców. W takich miejscowościach BGŻ posiada dziś prawie 400 placówek. Łączna liczba klientów detalicznych wynosi około 850 tys. osób. Celem rozpoczętej ofensywny rynkowej przez BGŻ jest pozyskanie łącznie 1 mln klientów detalicznych.

Człowieku, załóż konto w BGŻ

Bank BGŻ przygotował ciekawą kampanię reklamową swoich ROR-ów, które mają być promowane w mediach z wykorzystaniem zabawnych zwierzątek oraz animacji 3D. Postacie z reklamy będą apelować do klientów: „Człowieku, załóż konto w BGŻ”. Ogólnie rzecz ujmując w taki sposób bank planuje nakłonić klientów do otwarcia „Konta z premią”, które zastąpiło obecne w ofercie BGŻ-u do tej pory „Konto z podwyżką”. Jego głównym atutem jest to, że bank deklaruje oddanie klientom 1% kwoty najwyższego w ciągu miesiąca wpływu na konto. Celem kampanii reklamującej konta bankowe BGŻ jest pozyskanie 140 tys. nowych klientów.

Korzystne kredyty hipoteczne

Nowością w ofercie BGŻ są korzystne kredyty hipoteczne, których podstawową zaletą jest niska marża kredytowa. Dla wszystkich kredytobiorców marża będzie wynosiła 1%. Dodatkowo, bank daje gwarancję obniżenia jeszcze bardziej pobieranej przez siebie marży przy kredytach hipotecznych, jeśli klient znajdzie lepszą ofertę w innym banku. Podstawą do obniżki będzie przedstawienie przez klienta formularza o kosztach produktu finansowego, w którym inny bank zobowiąże się do zaoferowania mu niższej od BGŻ-u marży kredytowej. Dzięki temu, żadna instytucja kredytująca nie powinna „przebić” oferty hipotecznej banku BGŻ.

W przypadku zaciągania kredytów hipotecznych w BGŻ, klient ma obowiązek wykupienia:

  • Ubezpieczenia mieszkania – jest to wymóg istniejący w każdym banku oferującym kredytowanie hipoteczne,
  • Karty kredytowej,
  • Konta osobistego.

Bank BGŻ wyróżnia się tym, że nie wymusza na swych kredytobiorcach wykupienia dodatkowych programów oszczędnościowych oraz ubezpieczeń na życie czy ubezpieczenia od utraty pracy, aby mogli oni pozyskać atrakcyjną ofertę hipoteczną. Tak naprawdę, wspominane powyżej wymogi są minimalne. Jeśli na konto osobiste założone przy okazji zaciągania kredytu hipotecznego klient będzie przelewał miesięcznie minimum 2000 zł oraz zapłaci kartą 300 zł miesięcznie, nie będzie ponosił żadnych kosztów utrzymywania rachunku oraz karty wydanej do niego.

Cele długoterminowe BGŻ

Nowa oferta kredytów hipotecznych ma w przyszłości przynieść BGŻ wzrost kredytów. Tylko w tym roku bank planuje udzielić kredytów na kwotę miliarda złotych. Dla porównania można podać, że w roku ubiegłym kredyty hipoteczne udzielone przez BGŻ opiewały na łączną kwotę 600 mln zł.

BGŻ zapowiada, że wkrótce wprowadzi nowości w swojej ofercie, które tym razem będą skierowane do firm oraz osób o niskich zarobkach.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ali
ali
11 lat temu

Standardowo, mieszkania potanialy, ceny zrobily sie przystepniejsze… to banki zaczely utrudniac klientom realizacje planow. Zamiast czekac dobrze zorientowac sie w openfinance czy wszystkie banki podniosly poprzeczke czy tez nie