Walka o klientów w sektorze bankowym trwa w najlepsze. Przede wszystkim, głównym obiektem zainteresowania wszelakich instytucji finansowych są przedsiębiorcy, w tym małe i mikrofirmy. Banki widzą w nich duży potencjał rozwojowy, dlatego też chcą ich przyciągnąć do siebie i sprzedać jak najwięcej produktów finansowych.
Oferta banków dla przedsiębiorców
Mikroprzedsiębiorstwa i małe firmy mogą liczyć na atrakcyjną ofertę:
- Rachunków bieżących,
- Tanich przelewów,
- Kart debetowych,
- Kredytów,
- Platformy wymiany walut.
To główne punkty oferty kierowanej do tej grupy odbiorców przez liczne banki w Polsce. Instytucje finansowe wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom i ułatwiają na przykład firmom zaciąganie kredytów.
Wszystko za darmo
Banki obniżają do zera opłaty dla mikro i małych firm, kusząc je dodatkowymi profitami za przeniesienie konta z innego banku, albo za zdecydowanie się na otwarcie konta i wykupienie karty kredytowej. Dziś w zasadzie w większości polskich banków istnieje możliwość prowadzenia konta z dostępem przez system bankowości elektronicznej za darmo. Bez opłat dla klientów firmowych są:
- Przelewy,
- Karty debetowe,
- Proste produkty depozytowe.
Pakiety oferowane małym firmom przez banki poza podstawowymi usługami i produktami, zawierają również takie elementy, które uprzednio wiązały się z poniesieniem opłat lub były zarezerwowane wyłączenie dla korporacji. Wśród takich ofert wymienia się między innymi kredyty udzielane przez Internet, w kilka minut, dzięki czemu pieniądze szybko trafiają na konto firmowe.