Już coraz więcej dorosłych Polaków posiadających rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe w bankach, korzysta z usług bankowych i produktów finansowych za pośrednictwem bankowych systemów informatycznych. Z drugiej jednak strony, niemalże 50% Polaków mających takie konta w banku jest zdania, że pewne kwestie nie można „załatwić zdalnie”, ale wyłącznie podczas wizyty w placówce bankowej.
Badania ankietowe
Bank BPH zlecił instytutowi GfK Polonia przeprowadzenie badań, mających na celu wskazanie preferencji i modeli zachowania Polaków w obrębie korzystania z usług i produktów bankowych. Okazuje się, że całkiem liczna grupa klientów banków w Polsce nie wyobraża sobie życia bez placówek banków. Jest to o tyle zaskakujące, że banki działające w sieci internetowej zyskują na popularności.
Dokonywanie operacji finansowych, zaciąganie pożyczek i kredytów, czy też zakładanie lokat, można w chwili obecnej przeprowadzić bez konieczności wizyty w banku, w zaciszu własnego domu, korzystając z bankowości elektronicznej.
Dane liczbowe
47% badanych przez ankieterów GfK Polonia odpowiedziało, że nie wyobraża sobie życia bez stacjonarnych placówek bankowych. Z kolei 28% respondentów preferuje osobisty kontakt z doradcami bankowymi i z tego względu chętnie odwiedzają oddziały bankowe, nawet wówczas, gdy naprawdę nie ma takiej konieczności. Dziś wiele spraw bankowych można zrealizować korespondencyjnie – przez telefon, pocztę tradycyjną lub pocztę elektroniczną i internetowe systemy bankowe.