Ubezpieczalnie już wkrótce będą miały narzucony nowymi przepisami prawa, obowiązek informowania swoich klientów o zbliżaniu się daty automatycznego przedłużenia polisy komunikacyjnej OC. Przez to zdecydowana większość klientów będzie miało czas na rezygnację ze starej polisy i poszukanie nowej oferty ubezpieczeniowej, korzystniejszej finansowo.
Tańsze ubezpieczenia OC
Eksperci rynku ubezpieczeniowego w Polsce wyrażają opinię, że wprowadzenie w życie nowych przepisów dotyczących zobowiązań Towarzystw Ubezpieczeniowych względem swoich klientów, wywoła wojnę cenową w dziedzinie ubezpieczeń OC. Ubezpieczalnie będą zmuszone wystosowywać do swoich klientów promocje, które zatrzymają ich w danym Towarzystwie. Dla wielu ubezpieczalni zmiana przepisów może być realną szansą na przyciągnięcie zupełnie nowych klientów, którzy dotychczas wykupywali ubezpieczenia OC u największych graczy rynkowych.
Preferencje zakupowe Polaków
Zdecydowana większość właścicieli pojazdów co roku wypowiada umowę ubezpieczenia OC przed terminem jego zakończenia, czyli uprzedza automatyczne odnowienie polisy. Szukają oni lepszych i tańszych ofert ubezpieczeniowych. Nie wiążą się na lata z jedną firmą. Począwszy od wejścia w życie nowych przepisów, tj. od lutego 2012 roku będą mieli oni ułatwione zadanie, jako że firma ubezpieczeniowa poinformuje ich z 14-dniowym wyprzedzeniem o zakończeniu trwania ubezpieczenia OC i możliwości zrezygnowania z niego. Siłą rzeczy zniknie też problem podwójnych składek na ubezpieczenie komunikacyjne, kiedy klient zapomni wypowiedzieć starą polisę i wykupi nową u innego ubezpieczyciela.