Uwaga na prowizje za przelewy w Polbanku!

Konta Wiadomości

Polbank jest bankiem znanym ze swoich promocji, zwłaszcza jeśli chodzi o kredyty. Reklamowany jest przez polską biegaczkę narciarską – Justynę Kowalczyk, odnoszącą coraz większe sukcesy na polu sportowym. Trzeba jednak powiedzieć, że Polbank nie na każdym polu produktów finansowych jest tak korzystnym bankiem, jak na to wskazują jego kampanie promocyjne. Szczególnie trzeba uważać na konta bankowe, jakie są oferowane przez Polbank.

Walka o oszczędności

Jeszcze kilka lat temu Polbank znajdował się w czołówce instytucji bankowych w Polsce, jeśli chodzi o konkurowanie o oszczędności klientów. Proponował bardzo korzystne konta oszczędnościowe i rachunki bieżące przez co zyskał szerokie grono lojalnych klientów. Konat oszczędnościowe w Polbanku miały tą zaletę, że były bardzo elastyczne z perspektywy samego klienta. Można było z nich wypłacać pieniądze bez żadnych problemów i kosztów. Tym zdecydowanie konta oszczędnościowe w Polbanku różniły się od podobnych produktów na rynku finansowym. Niemniej jednak, taki stan rzeczy nie mógł trwać wiecznie. Polbank zdecydował się w chwili obecnej na wprowadzenie daleko idących opłat w przypadku korzystania przez klientów z jego kont oszczędnościowych.

Monetyzacja w Polbanku

Polbank podjął decyzję o wszczęciu procedury monetyzacji. Co to oznacza w praktyce? Generalnie, chodzi tu o zmianę polityki banku w kontaktach z klientem. Dotychczas Polbank był postrzegany jako partner klienta w finansach, a teraz stał się oponentem, a nawet niekiedy wrogiem dla klientów. Negatywnie oceniane jest przez klientów to, że Polbank „po cichu” wprowadził wysokie prowizje za przelewy z Konta Mocno Oszczędzającego. Jest to konto oszczędnościowe, do którego jednak przypisane są wszystkie funkcje, jakimi charakteryzuje się zwyczajny Rachunek Oszczędnościowo – Rozliczeniowy. Wiele osób będących posiadaczami Konta Mocno Oszczędzającego w Polbanku traktowało go jako konto osobiste, a teraz takie działanie pociągnie ogromne koszty. Sam bank wypowiada się, że podniesienie opłat było całkowicie jawne i odbyło się zgodnie z procedurami, zaś klienci banku zostali o tym fakcie poinformowani.

Konto Mocno Oszczędzające wycofane z oferty

Do tej pory konta oszczędnościowe w Polbanku cieszyły się dużą popularnością wśród klientów, zwłaszcza Konto Mocno Oszczędzające. Nie ma go już w ofercie Polbanku. Klienci byli nim zachwyceni, ponieważ:
• Konto posiadało kapitalizację dzienną,
• Miało jedno z najwyższych na rynku oprocentowanie,
• Miało niespotykane u konkurencji nielimitowane wewnętrzne przelewy z rachunku, bez pobierania opłat.

Od lutego 2012 roku Polbank zniósł możliwość dokonywania przez klientów będących właścicielami Konta Mocno Oszczędzającego nielimitowanych, darmowych przelewów. Jeśli klient nie zauważył tego faktu, nieświadomy dokonywał przelewów dalej, nawet w ilościach hurtowych, wiedząc, że są bezpłatne. Tymczasem Polbank nie naliczał prowizji za przelewy od razu, po ich wykonaniu, co zdaniem konsumentów jest działaniem wprowadzającym w błąd. Prowizja jest naliczana za przelewy z Konta Mocno Oszczędzającego dopiero po zakończeniu okresu rozliczeniowego, czyli po miesiącu. Mogło się więc okazać, że kwota prowizji będzie w przypadku aktywnie korzystających z konta oszczędnościowego klientów, horrendalnie wysoka.

Pomimo wycofania z oferty Polbanku Kont Mocno Oszczędzających, to jednak dotychczasowi ich posiadacze mogą w pełni korzystać z ich funkcjonalności, co wiele osób czyni. Polbank korzysta na naiwności i nieświadomości klientów, którzy w większości przypadków po miesiącu dowiedzieli się o opłatach za przelewy wewnętrzne z kont oszczędnościowych na konta osobiste.

Skargi klientów

Jeśli klient posiadający Konto Mocno Oszczędzające w Polbanku dokonywał kilku przelewów z tego rachunku w miesiącu, nie zapłacił wysokiej prowizji. Ale na pewno jest szerokie grono klientów, którzy na koniec lutego za swoje przelewy musieli zapłacić Polbankowi kilkaset złotych. Wzburzeni konsumenci twierdzą w wielu przypadkach, że zostali nienależycie powiadomieni o zmianach w regulaminie Konta Mocno Oszczędzającego. Zmiany w tabeli opłat i prowizji powinny być wysłane do klientów listem poleconym, za potwierdzeniem odbioru. Inne listy mogą zaginąć w stercie korespondencji.

Każdy bank przy zmianie w opłatach za przelewy wewnętrzne powinien powiadomić klienta zgodnie z regulaminem, o terminie ich wprowadzenia. Może tego dokonać również korzystając ze stron bankowości internetowej lub przesyłając do klienta pocztą elektroniczną na podany adres e-mail stosowną informację.

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
olo
olo
11 lat temu

Na swoje konto w Getin nie narzekam, jest bezplatne i przez uslugi online oferuje sporo. To nie sa teraz czasy aby placic za konto