Pożyczka online czy pożyczka w stacjonarnej placówce - co wybrać?

Pożyczka online czy pożyczka w stacjonarnej placówce – co wybrać?

Kredyty Warto przeczytać

Przed tytułowym dylematem staje wielu konsumentów. Klienci, którzy są zainteresowani zaciągnięciem pożyczki pozabankowej, mają kilka możliwości, aby to zrobić. Wiele instytucji z branży finansowej funkcjonuje online, jak i nadal prowadzi działalność stacjonarną. Po dodatkowy zastrzyk gotówki sięgają bowiem nie tylko osoby młode, które są za pan brat z internetem, ale także seniorzy, dla których niezastąpiony okazuje się bezpośredni kontakt z pracownikiem firmy w placówce stacjonarnej.

Pożyczka online czy pożyczka w stacjonarnej placówce – co wybrać?

Dobra pożyczka powinna być skrojona pod konkretnego klienta. Firmom pozabankowym zależy na tym, aby zobowiązanie odpowiadało potrzebom, ale i możliwościom majątkowym konsumenta. Mowa nie tylko o warunkach umowy pożyczkowych, czy parametrach konkretnej należności, ale także o sposobie wnioskowania o te środki.

O jakich pożyczkach mowa?

Pożyczki pozabankowe są działaniem polegającym na tym, że jedna strona, w tej sytuacji wyspecjalizowane przedsiębiorstwo, przekazuje pożyczkobiorcy określoną kwotę środków pieniężnych na wskazany w umowie czas i pod pewnymi konkretnymi warunkami. Druga strona zobowiązuje się spożytkować uzyskane pieniądze w ustalony sposób, a po pewnym okresie oddać całą sumę wraz z naliczonymi odsetkami i opłatami dodatkowymi.

Zobowiązanie ratalne a chwilówka

Firmy pożyczkowe zajmują się w szczególności udzielaniem dwóch rodzajów pożyczek: długoterminowych, czyli ratalnych i tzw. chwilówek. Pierwszy typ wiąże się z wyższą kwotą, sięgającą nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, należność krótkoterminowa z kolei osiąga maksymalnie kilka tysięcy złotych. Pożyczka na raty może być spłacana nawet kilka lat, w ratach uiszczanych każdego miesiąca, na oddanie środków z chwilówki pożyczkobiorca ma natomiast zaledwie 30-60, a w szczególnych przypadkach 90 dni.

Dla kogo pożyczka stacjonarna?

Dzięki posiadaniu stacjonarnej placówki z oferty pożyczkowej danego przedsiębiorstwa mogą skorzystać klienci, którzy nie mają dostępu do internetu lub nie potrafią z niego skutecznie korzystać, nie posiadają rachunku bankowego lub po prostu obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych. Zaletą spotkania się na żywo z pracownikiem podmiotu pozabankowego jest także możliwość zadania szczegółowych pytań oraz negocjowania warunków umowy.

Kto korzysta z usług online?

W pierwszej kolejności osoby, które zamieszkują miejscowości pozbawione punktów stacjonarnych firm pożyczkowych lub nie są w stanie wybrać się do placówki z powodu choroby lub częstych wyjazdów. Wariant online wybierają ponadto klienci, którym zależy na czasie, a także nie lubią formalności i ręcznego wypełniania dokumentów. Elektroniczne aplikowanie o pożyczkę zajmuje zaledwie kilkanaście minut, a do uzupełnienia wniosku potrzeba wyłącznie kilku kliknięć.

Podobieństwa między rozwiązaniami

W obu przypadkach mamy do czynienia z pewnymi stałymi warunkami, jakie musi spełnić wnioskodawca, aby móc myśleć o staraniu się pożyczkę. Chodzi w szczególności o kryterium pełnoletniości lub konkretnego wieku (niektóre firmy wymagają ukończenia nawet 23. roku życia), obywatelstwa polskiego oraz zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Poza tym w obu przypadkach klient wypełnia ten sam wniosek, takie same są także poszczególne etapy całej procedury weryfikacyjnej.

Pożyczka internetowa i stacjonarna – kluczowe różnice

Klienci wnioskujący o pożyczkę online mogą przede wszystkim liczyć na pierwsze darmowe zobowiązanie zaciągnięte w konkretnej firmie. Jego bezpłatność polega na tym, że przy spłacie dłużnik oddaje wyłącznie wartość kapitału, bez odsetek, prowizji, marży i tego typu opłat. Bonus ten stosuje coraz więcej instytucji pozabankowych, czym zdobywają sobie sympatię i zaufanie sporego grona konsumentów. Podobnej promocji nie uświadczą osoby, które wybierają punkt stacjonarny. Ponadto, jedna z zasadniczych różnic między obiema sytuacjami sprowadza się do sfery związanej z kosztami całkowitymi pożyczki. Praktyka pokazuje, że zobowiązanie online wypada na tym polu o wiele korzystniej. Pożyczkobiorca, który składa wniosek w placówce, jest zobligowany m.in. do uiszczenia dodatkowych kosztów administracyjnych i nie tylko.

Pożyczka u pośredników

Warto dodać, że w ostatnim czasie na rynku finansowym pojawiło się wiele firm, które jedynie pośredniczą w obrocie pożyczkami. Posiadają w swojej ofercie zobowiązania różnych firm, dzięki czemu klient może wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie. Podmioty te świadczą usługę przede wszystkim stacjonarnie. Zazwyczaj są to niewielkie, a najczęściej jednoosobowe działalności gospodarcze, które funkcjonują w branży pożyczkowej przy okazji świadczenia innych usług, na przykład ubezpieczeniowych.

Nowoczesność kontra tradycja

Pożyczki online czy stacjonarnie? Każde z tych rozwiązań ma naturalnie swoje plusy i minusy. Tak naprawdę dylemat sprowadza się do kilku podstawowych kwestii. Klient musi wybrać pomiędzy tańszym, szybszym, ale niższym zobowiązaniem zaciąganym drogą elektroniczną, a nieco droższą pożyczką stacjonarną, na którą będzie musiał poczekać co najmniej kilka dni roboczych. Wszystko zależy więc od potrzeb i okoliczności. Jeśli przyszłemu pożyczkobiorcy nie zależy na czasie, może sporo zaoszczędzić, a nawet zyskać pierwsze darmowe świadczenie, decydując się na złożenie wniosku w placówce. W przypadku, gdy termin uzyskania pieniędzy odgrywa decydującą rolę, warto wybrać rozwiązanie online, dzięki któremu wnioskujący będzie mieć pewność, że środki znajdą się na jego rachunku jeszcze tego samego dnia.

Artykuł został opracowany przez specjalistów z pozyczka-ratalna.pl.

 

0 0 votes
daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments